Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

* Voorjaars-Klapweekend


Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Klapweekend in België????  (gelezen 16235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
Klapweekend in België????
« Gepost op: juli 16, 2012, 10:20:29 am »

Eum, kuch kuch uche, gezien het door een opmerking was van mijnentwege in een ander topic dat er een weekend in België geopperd werd, zal ik maar op de blaren zitten als ik mijn gat brand.  :#

Dus bij deze, aan alle Belgen en Nederlanders en andere nationaliteiten, mochten we onverhoopt in België een leuke locatie vinden om te klapperen in groep, zijn er dan leden die het zien zitten om eens aan de andere kant van de grens te komen klapperen?

Wat heb ik in gedachten tot nog toe:
Kleinschalig, gezellig Belgisch met misschien een georganiseerd bezoek aan een brouwerij van ons geroemd  bier ?

Waar: als 't maar in België is om te beginnen, met voorkeur voor het Vlaamse gedeelte, gezien de meeste Belgische forumleden ook in dat landsgedeelte wonen, maar kan zijn dat dat idee zal moeten wijken in de zoektocht naar een goeie caming.

Wie organiseert wat: Hé, het is niet omdat ik dit topic startte dat ik diegene ben die zich geroepen voelt om alles even op poten te zetten. Ik ben bij benadering nog geen ervaren klapperaar, ik weet geen goeie camping hier in België, en nog zoveel andere redenene leiden ertoe dat ik eigenlijk eerst en vooral wil weten waar dit topic toe gaat leiden.  :**

Belgen, laat van u horen met ideetjes als't u interesseert om ook eens bijeen te komen en mekaar wat te leren kennen  :#
Nederlanders, dit is de uitgelezen kans om dan eens wat meer Belgische uitdrukkingen te leren, eens onze zachte tongval te bewonderen en onze aangeboren bescheidenheid teniet te doen door u lovend uit te spreken over al dat lekker  bier:#

Overigens hebben we hier ook een hele goede  W:bouwer in de streek van Voeren (maar dat is eigenlijk een Nederlander) Ook wel de moeite van het bezoeken/proeven waard trouwens.

 
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2012, 11:24:56 am »

Ik zou een klapweekend in België zeker en vast wel zien zitten.  Mss dat enkele belgen de handen in mekaar kunnen slaan om zoiets op poten te zetten?
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2012, 12:29:16 pm »

Ik zie dat ook wel zitten, wil zelfs mee helpen organiseren. Heb al wat ervaring in kamperen en organiseren.Specialiteit: catering  WW
Maar enkele bedenkingen/opmerkingen:
- Gaat dit weekend nog dit jaar door? Ik ben al bezet op 1-2 sept (gelijkaardig weekend met het moto-forum van mijn man-ben daar bevorderd tot vaste cateraar) en het volgende weekend vertrekken wij voor de rest van september met vakantie. En augustus wordt wel heel kort dag. En er is al een weekend in september in NL.
- Hoe hou je het kleinschalig zonder mensen uit te sluiten, want een weekend met 42 vw zie ik dan weer niet meer zitten?
- Ik heb maar één ervaring met een Belgische camping en dat is Wilhelm Tell in Opglabbeek, daar zien me dus nooit meer. Ik wil wel helpen zoeken en eventueel eens langsrijden ook, met de moto nog een leuk ritje. Maar wat zoeken we en voor hoeveel camping-cars? Ik heb al eens even gegoogled en kleinschalig met meer dan 10 (niet vaste) kampeerplaatsen zijn blijkbaar al schaars.
- En niet onbelangrijk: ik ben erg bang van honden.

We zullen dus nog wat moeten brainstormen.
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2012, 12:38:14 pm »

Ik zie België ook wel zitten. Ik denk vele limburgse klaperaars met mij!
en  bier is altijd goed.. zeker Belgisch
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2012, 12:45:40 pm »

Korte google gedaan en Zilverstrand lijkt missch wel wat?

Zouden missch eerst elk op internet wat kunnen zoeken en dan eventuieel een forums erop kunnen naslaan voor de reacties van klanrten die er waren. Indien dat allemaal positief is, toch missch eens een plaatsbezoek en eventueel korting bedingen bij campinguitbater, zeg maar vanaf 10 klappers (missch daarmee ook ons streefcijfer om te beginnen?).

Nadenken of we een georganisserde uitstap doen naar museum (bijvoorbeeld Limburg= Bokrijk?), brouwerij, wijnbouwer of iets dergelijk.
Nadenken over georganiseerd eten
 
Verder denk ik dat tegen dat we alles eventueel bepaald en uitgevlooid hebben enz dat we aankijken tegen voorzomer 2013  ::) :#

Eerst maar eens kijken hoevelen er interesse hebben en welke inetresses er zijn. Hebben veel denkpistes nodig in de eerste plaats en dus veel meedenkers  I:

En huisdieren meenemen ?mag in principe als de campingbeheerder het toelaat maar ieder moet toch zorgen voor zijn eigen hond en moet meestal aangelijnd.  :?
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2012, 01:22:36 pm »

Zilverstrand ligt bij mij in de buurt, maar dat is niet bepaald kleinschalig, wel met een tropisch zwembad ed, nogal luxueus. Ik denk dat je voor kleinschaliger eerder in Limburg moet zijn.
En dat bier of wijn bezoek zie ik helemaal zitten (er zijn meer wijnbouwers in Belgie dan je zou denken).
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2012, 01:24:18 pm »

Zie een klapweekend in Belgie ook wel zitten, ook al drink ik zelf geen  bier.
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2012, 01:25:54 pm »

Aangezien ik toch enkele maandjes ga thuiszitten door een ongeval, wil ik me er wel op toeleggen om ergens in Vlaanderen een camping te zoeken. 
Is er een bepaalde regio die de voorkeur draagt? Ik weet wel enkele dingen die je kan doen eventueel, en dit in verschillende regio's van het land.  Uiteraard in België hoort hier een brouwerij bezoek bij.

Natuurlijk als de opperklapper Alex hier niets op tegenheeft?  :#
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2012, 01:31:45 pm »

Lijkt mij ook een leuk plan.
En hopelijk ook een manier om de klap-gemeenschap in België te vergroten. Of misschien is dat te abitieus met een stuk of 10 vouwwagens.
Dit jaar lijkt me ook niet meer goed haalbaar, want het lijkt met best een flinke klus om zoiets te organiseren. En natuurlijk volgend jaar geen concurrentie met, maar een aanvulling op het nederlandse klapweekend. (als dat tenminste ook nog doorgaat).

Over Zilverstrand heb ik al goeie verhalen gehoord. En zoals Stori ook al zei, best wel een luxe camping. Zelf heb ik nu 2x bij hun buren in een huisje gezeten (Kempense Meren), maar dat is redelijk off-topic.
 
 
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2012, 03:46:26 pm »

Wat geinig joh! Ik zou ook wel willen komen hoor. Leuk!
Moet natuurlijk ook passen qua planning etc, maar de intentie is er in ieder geval.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

faba

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2012, 03:55:26 pm »

Grote camping geeft missch meer kans op korting en publiciteit voor de vouwwagenclub? Of eerder omgekeerde, kleiner, meer kans op korting  :?

Publiciteit voor de vouwwagenclub en met een eventuele Belgische ledenlijst geeft een argument aan Belgische equipment verkopers om korting te geven aan leden van de club?

Voor mij mag het overal in België.

Topic vandaag gestart en AL 6 interesses  :>
Waarschijnlijk toch weer vanwege het  bier , gelukkig hebben we dat dan toch  :#

Belgsiche klappers united  :K :K :K
 En ja, het is gewoon voor ALLE Klappers van de club een gelegenheid meer op te Klapperen, een bescheiden aanvulling, geen concurrentie  :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.447
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2012, 04:09:05 pm »

Wij sluiten bij Marcel aan.
Als de datum in te plannen is en de km nog te behappen zijn komen wij ook.
Wil de Belgische kant van het forum ook wel eens meemaken. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #12 Gepost op: juli 16, 2012, 04:33:40 pm »

Klinkt leuk! Ook wij zijn altijd wel te porren voor een klapweekeindje!

Ik zal dit met interesse blijven volgen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Stori

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2012, 04:40:10 pm »

@ Ishirra
Leuke site om campings op te zoeken en allemaal op redelijke afstand van de Nederlandse grens.
www.kempencampings.be
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2012, 04:43:06 pm »

Pas geleden nog een leuke camping tegen gekomen...zal eens in me geheugen zoeken...van de pc wel teverstaan....
Sluit me aan bij Alex en Marcel...dus dat komt helemaal goed...komend jaar (Niet met hemelvaart en pinksteren...) mss wel pasen?
gooi er eens een poll tegen aan
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal