Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?

Gestart door Caroline S, maart 11, 2017, 01:02:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bernard1

Ik denk dat ecru inderdaad ook populairder is.

Dit is ook goed te verklaren. Bij warmte blijft het in een tent met licht doek aanmerkelijk koeler dan in een tent met donkerder doek. Natuurlijk blijft het ook lichter in de tent. Mede door invloed van de zon zie je de meeste vlekken ook langzaamaan wel minder worden of verdwijnen. Blijft natuurlijk zorg om de wagen droog op te pakken.

Wat ik echter met name zou wegen naar de toekomst is de mogelijkheid om extra accessoires in dezelfde kleur bij te bestellen.

Ik heb van combi camp begrepen dat men uit efficiency overwegingen bijvoorbeeld de achtertent alleen nog levert in 1 kleur volledig ecru of in de IQ versie. Wellicht straks ook de luifel en de gastencabine?

Een bordeaux rode tent met een witte achtertent of gastencabine vind ik persoonlijk geen fraaie opstelling.
Voor ons de reden om weer voor de volgens mij meest verkochte kleur ecru / groen te gaan.

Groet,

Bernard

Caroline S

Citaat van: NielsP op maart 15, 2017, 08:47:06 AM
Dat zie je ook bij onze clubweekenden: alle kleuren zijn vertegenwoordigd maar groen voert de boventoon.

Haha, verhelderend die foto!

Caroline S

Hallo lezers, bij deze nog even een vervolg op t spikkeltjes verhaal...

We hebben de wagen waarvan ik aangaf hem binnenkort te gaan bezichtigen vandaag toch (nog) niet bezichtigd, maar ik heb wel extra foto's van de verkoper.

Deze dag verliep overigens behoorlijk raar. Pffft...

Na de vakantie van de spikkeltjes verkoper (erg ver van onze woonplaats) zouden wij zijn wagen dus gaan bezichtigen, maar deze week kwam er ineens een CCC uit 2009 te koop op 13 km afstand, met gastencabine, net wat wij zoeken! En ook nog een achtertent erbij en een nette vraagprijs. Dus direct gebeld, we waren de tweede beller in het eerste uur dat de advertentie online stond, bizar!
Ook contact opgenomen met de spikkeltjes verkoper om hem hierover te informeren, leek me wel zo netjes. Aangeven dat ik er begrip voor zou hebben als hij hem niet meer op gereserveerd zou laten. Prima overleg gehad en hij zou hem inderdaad weer 'open' zetten.

Dus vanmorgen om 900 uur bij de CCC op 13 km afstand geweest. Uiteindelijk besloten dat wij ervoor wilden gaan. Maar verkoper had om 1100 uur een tweede kijker die hij ook een kans wilde geven, die wilde hij niet afbellen. Uiteindelijk werden we rond 1200 gebeld dat die andere familie hem ook wilde. Verkoper dus met handen in t haar, had zichzelf in een lastig parket gebracht. Nog wat gebeld, hij wilde de prijs niet verder opdrijven en heeft besloten om zijn wagen aan de andere familie te verkopen. Dat was wel effe balen zeg!

Na effe bijgekomen te zijn de spikkeltjes verkoper gebeld zoals afgesproken om hem te informeren over de afloop. Maar ondertussen had de spikkeltjes verkoper een kijker rond 1300 uur, dus eerst afwachten. Rond 1400 hoorden we dat zijn wagen toch nog in verkoop was omdat de kijker zijn twijfels had, ook mede door het doek. De verkoper bood toen aan om wat extra foto's te maken, details, en die naar ons te mailen i.v.m. de grote afstand. Na het zien van de foto's kregen wij ook enige twijfels. En twee kijkers hebben de wagen hierom al laten staan. Dus we zijn er vandaag maar effe niet meer langs gereden...

Verkoper geeft aan dat de viezigheid allen esthetisch is, dat de tent gewoon nog waterdicht is. Dus een beetje wat Niels hierboven ook zegt. Gewoon niet naar kijken. Ik snap dst wel als je hem al hebt, maar als je een 'nieuwe' zoekt, heb je toch liever een schone(re) (met normale gebruiksporen voor de leeftijd).

Ik wil jullie nog wel iets vragen over de foto's, dus ik ga even kijken of ik ze geplaatst krijg...

Caroline S

Caroline S

De foto's zijn een selectie, ik heb er meer ontvangen...

Foto 2 is met de haken voor een binnentent gastencabine en dan een beetje viezig naadje.

Foto 1 en 3 lijken me van een naad aan weerszijden van de nok. Eens?

Foto 4 kan ik niet helemaal plaatsen.

Mijn vraag is: ik heb een aantal nieuwe en twee occasions bij particulieren gezien, maar kan me niet herinneren dat die naden aan weerszijden van de nok er zo uitzien. Ik bedoel die brede rechte gele 'band' erover. Oogt het normaal voor jullie of niet?

Ik weet niet of de foto's op t forum dezelfde scherpte behouden, maar ik zie over t hele dag toch echt een waas van zwarte kleine spikketjes. Niet die normale 'vanille' vlekjes die ik vanmorgen om 900 uur ook zag.

Overigens zien de foto's van de buitenkant er prima uit, het is echt aan de binnenkant van de wagen.

Vriendelijke groet,
Caroline

KampeerFan

Sorry maar ik vind dit niet normaal... ik heb dit nog nooit meegemaakt met onze eigen vouwwagens.

Laat je niet gek maken en wacht rustig op de volgende wagen. Er komen er echt wel meer te koop straks. Misschien goed om ook even wat meer wagens te gaan bekijken bij een dealer zodat je kan vergelijken.

Edit; als je twijfelt... gewoon niet doen.

Caroline S

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja, wij zitten nu inderdaad ook weer naar t andere aanbod te kijken. En waarschijnlijk nog maar even afwachten. Maar soms gaat het wel snel hoor, als er een goede wagen wordt aangeboden met de goede vraagprijs en dan toevallig in west nederland zijn de laatste twee CCC's dus binnen een dag of halve week verkocht. En in beide gevallen helaas niet aan ons. 't Lijkt de Amsterdamse huizenmarkt wel... :-(

(Overigens zijn die rare lijnen schaduwen van takken. Ik bedoel echt die vage spikkelwaas die over het dak ligt van binnen. )

Caroline S

Even een beetje offtopic / voor de CC mensen. Hebben jullie weleens gehoord van een Valley waarbij het bed eraf was gehaald en er een verhoogd Country bed in gezet was?

KampeerFan

Onze Jamet is opgehaald door kopers uit België. Kijk gewoon wat er in Heel nederland te koop wordt gezet. Jullie wagen komt vanzelf voorbij. Probeer niet in je emotie te gaan zitten maar kijk er vooral met je verstand naar. Dan kun je veel objectiever blijven kijken. Hoe moeilijk dat ook is  :J  Succes komt helemaal goed  O0

CEO

Die Valleys-met-verhoogd bed bestaan al enige tijd. Wel een hoog bed, dus geen bagage op het bed èn geen wielkasten in je bagageruimte. Wel hebben deze Valleys de kleinere wielen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

C5CCV

Wij hebben zo'n Valley en zijn er superblij mee; het voordeel van het verhoogde bed en geen nadeel van de wielkasten in de bagageruimte.

Overigens waren de Ecru/groene tenten voorbehouden aan de Country's; omdat wij destijds toch graag de groene tent wilde hebben heeft de VWS deze voor ons omgewisseld.

Hemertje

ach wat is grote afstand

Nederland is niet zo groot, wij hebben vanuit Brabant onze vouwwagen is Friesland bij particulieren gekocht.
Maak er gewoon een dagje uit van, is het niks, dan is het niks en ga je middags daar in de buurt wat bekijken en ben je avonds met of zonder vouwwagen weer thuis....

:**

nikkel1964

Citaat van: Caroline S op maart 25, 2017, 11:39:39 PM
Even een beetje offtopic / voor de CC mensen. Hebben jullie weleens gehoord van een Valley waarbij het bed eraf was gehaald en er een verhoogd Country bed in gezet was?

Citaat van: CEO op maart 26, 2017, 10:58:56 AM
Die Valleys-met-verhoogd bed bestaan al enige tijd. Wel een hoog bed, dus geen bagage op het bed èn geen wielkasten in je bagageruimte. Wel hebben deze Valleys de kleinere wielen.

Dit is een 'noodgreep' geweest: de grotere bedden van de Valley waren enige tijd op. En daarom is een aantal Valleys voorzien van het Country-bed. maar inderdaad heeft de Valley verder z'n eigen kenmerken gehouden.

nikkel1964

Citaat van: Caroline S op maart 25, 2017, 10:52:19 PM
De foto's

Het hadden inderdaad foto's van mijn wagen kunnen zijn...  :P

Maar ik begrijp je heel goed als je zegt dat het een groot verschil uitmaakt of je dit bij je eigen wagen ziet of bij een wagen die je nog moet kopen!

De band die je ziet is, als ik je goed begrijp, een sealband over de naden heen. Ten gevolge van wat lekkage-toestanden is een tijdlang elke naad gesealed.

Caroline S

Ik bedoelde niet dat wij alleen naar vouwwagens in West-Nederland willen kijken hoor, voor de perfecte wagen rijdt ik desnoods drie rondjes door 't hele land, maar het was mij opgevallen dat de aangeboden wagens op mp veelal in het oosten en noorden zijn, en als er dan eindelijk eens eentje lekker dichtbij is, is ie zo weg.

Maar goed, wellicht gaan we binnenkort als we weer iets gezien hebben wel een keer een flinke rit maken, maar afgelopen zaterdag waren de foto's met spikkels er de oorzaak van dat we even afzagen van een flinke rit...

Joh, die seal is een soort tape ofzo??
Eerder viel het me niet zo op.

Okay, er zijn bij uitzondering wel eens Valley's geproduceerd met een verhoogd bed. Ik was eigenlijk ook benieuwd of iemand zijn Valley op dit punt wel eens heeft laten ombouwen? Of zal dat niet gaan?