Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?  (gelezen 16227 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #60 Gepost op: april 30, 2017, 08:39:43 pm »





Onze CC heeft de optionele extra poten aan de disselzijde. Deze gaan niet met de slinger. Iemand hier die deze poten ook heeft?


Ja, die hebben wij;
[/youtube]
« Laatst bewerkt op: april 30, 2017, 08:41:39 pm door C5CCV »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #61 Gepost op: mei 11, 2017, 12:14:23 am »

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #62 Gepost op: mei 11, 2017, 12:36:16 am »

Inmiddels zit de eerste vakantie met de CCC erop, wat een fijne wagen!

Leerpuntje: nooit het voorpand van de voortent een ietsiepietsie scheef inritsen, dan krijg je de dubbele rits met geen mogelijkheid meer los. Dus altijd de twee pennetjes van de rits beide heel goed en diep genoeg in de rits steken...  ::)

Leerpuntje 2: leg je grondzeil slimmer onder de gastencabine, nu stond er water op (dus onder de gastencabine). Leggen jullie overigens een grondzeiltje onder de gastencabine of gewoon zo op t gras?

Vraag: het gasfornuisje brandde met wat oranje vlammen en er kwam soms roet op de pannen. De vlammen moeten toch blauw / kleurloos zijn? Komt dit door 't fornuisje of de lage temperaturen van 10-15 graden i.c.m. campinggaz?
En het viel met op dat de zwarte bovenkantjes van de pitten met een schroefje vast zitten, is dit bij jullie ook?

Vraag: past bij jullie de deksel heel gemakkelijk zonder druk te geven dicht / op slot gedraaid of is het normaal dat je 1-2 cm drukken? Wij vonden het nog vrij lastig om de kar zo mooi plat in te vouwen, hebben er even mee staan rommelen, hoop dat de volgende x sneller gaat.
Het leek ons handig om de luifel / dak voortent eraan te laten zitten. Dit hebben teruggeslagen over t dak van de wagentent. Hoe doen jullie dan de ecru zijflappen van de luifel? Aan de zijkant van de wagen naar beneden laten hangen of op het dak omhoog gooien? En hoe doe jullie de (groene) voor en achterdeur van de wagentent erin?

(We hebben een vrij dun dekmatrasje erin liggen.)

We hebben (geprobeerd) te kijken of er een stang op t matras lag die we naar ons toe konden trekken zodat ie meer in de gleuf zou vallen. iemand hier nog een tip voor?

Vraag: waar ik op de terugweg ook ineens aan zat te denken, het slotje van het imperiaal. Maakt het nu nog uit of je dit opzij draait als je de wagen uitklapt en het imperiaal op de grond laat rusten? Ik kan het me nu zonder de CCC bij de hand niet zo goed meer voor de geest halen...

Vraag: draaien jullie na elke x avondkoken het gaskraantje onderr de gootsteen weer dicht of laten jullie dit de hele vakantie open staan?

Vraag: wie heeft er ook twee crespo stoelen onder het bed liggen? Hoe liggen ze bij jullie?

Sorry, toch best veel vragen uiteindelijk...

Groet,
Caroline

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #63 Gepost op: mei 11, 2017, 01:17:17 am »

Uit het instructieboekje:

Controleer of de 9e pool van uw trekhaak aangesloten is. Is dit
het geval, dan werkt de
aansluiting automatisch. Koel
altijd voor op 220 volt. Gebruik thermostaat “A” en zet de
schakelaar op stand 7 tot de
gewenste temperatuur is bereikt.
Kies daarna eventueel een lagere stand.


Als dit het geval is koelt ie onderweg dus op de accu van de auto. Als je de thermostaat vergeet uit te zetten bij een lange stop, trekt ie dan toch je accu leeg? Of bij een nachtje aangekoppeld voor t huis staan?

En dat checekn, is dat gewoon een  kwestie van de stekker naast de trekhaak open maken en kijken of die positie bedraad is?
Ik zal eerst nog eens kijken welke stekker er onder de auto zit en dan welke positie voor de koelkast zou moeten zijn bij die stekker....
(Ik had iig geen verloop nodig, CCC stekker past zo in auto stekker.)



In het instructieboek staat ook dst je de uitschuifstokken in de stalling eruit moet halen en in de zakkenstok moet bewaren. Doen jullie dat?

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #64 Gepost op: mei 11, 2017, 08:48:48 am »

Je kunt beter de boel aansluiten/aan laten sluiten op pen 10 van de stekker. Pen 9 geeft altijd spanning, met dus risico op leeg getrokken accu, pen 10 geeft alleen spanning bij ingeschakeld contact (dat is meestal: bij draaiende motor).

Achter in de keuken, onder het linker rijtje lades,  zit een verdeelblok waar de draadbundel van de auto in uitkomt. Daar kun je zo nodig de koelkastaansluiting omprikken naar pen 10.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #65 Gepost op: mei 11, 2017, 08:59:04 am »

Oei, dat zijn een hoop vragen...

@bedrading: als het goed is is er in de bedrading een permanente stroomdraad, maar ook een schakeldraad. De eerste is inderdaad... permanent, waardoor die de accu zou kunnen leegtrekken. De schakeldraad is alleen bekrachtigd als het contact van de auto aanstaat. Dus schakelt uit bij een tussenstop. Bij een aanhangerboer kunnen ze het eenvoudig checken wat waar zit.

@stokken: halen we er niet uit. Onze kar staat geheel vakantieklaar in de stalling. (Behalve de gasflessen)

@vlammen: zouniets met de buitentemperatuur te maken mogen hebben.

@deksel: kost ook bij ons enige moeite, of we nu wel of niet iets op het bed hebben liggen.

@gaskraan: laten we open. Alleen tijdens vervoer kraan in keuken en gasfles dicht.

@stoelen:

Ze liggen rechts-voor. We hebben alle lichte zaken voor de wielkasten, alle zware ertussen of erachter. Dan krijgen we een mooie kogeldruk. Aan de linkerkant liggen 3 simpele klapstoelen voor de kids. Al met al dus 5 stoelen, voetenbankje en een tafel onder het bed.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #66 Gepost op: mei 11, 2017, 10:50:30 am »

Vraag: past bij jullie de deksel heel gemakkelijk zonder druk te geven dicht / op slot gedraaid of is het normaal dat je 1-2 cm drukken? Wij vonden het nog vrij lastig om de kar zo mooi plat in te vouwen, hebben er even mee staan rommelen, hoop dat de volgende x sneller gaat.
Het leek ons handig om de luifel / dak voortent eraan te laten zitten. Dit hebben teruggeslagen over t dak van de wagentent. Hoe doen jullie dan de ecru zijflappen van de luifel? Aan de zijkant van de wagen naar beneden laten hangen of op het dak omhoog gooien? En hoe doe jullie de (groene) voor en achterdeur van de wagentent erin?

Wij hebben onze Country nog niet uitgeprobeerd, over 2 weken gaan we er voor het eerst mee weg.

Ik had begrepen, dat je van de voortent alleen de luifel (het dak) kan meeklappen. De zijflappen en voorkant moet je eruit ritsen omdat dit niet onder de klep past.

De deur van de wagentent leg je volgens mij zo plat mogelijk op het matras.
Maar goed, wij hebben dus alleen de instructie gekregen bij het ophalen en zelf verder nog geen ervaring met inklappen/uitklappen van de country. :P
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #67 Gepost op: mei 11, 2017, 03:14:15 pm »

Je kunt de titel van het topic inmiddels beter aanpassen....

Als het buiten koud is kan dat met campinggaz wel degelijk van invloed zijn op de verbranding.  Hoewel dat eigenlijk rondom het vriespunt pas speelt .
Gelogd
Adventure Awaits

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #68 Gepost op: mei 11, 2017, 03:24:16 pm »

Dat heeft te maken met het kookpunt van het gas. Het (gasvormige) gas heeft daar geen last van. Wel kan het bij lage temperatuur zo zijn dat het gas vloeibaar is en dan kan je niet koken...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #69 Gepost op: mei 11, 2017, 04:14:44 pm »

Vraag: past bij jullie de deksel heel gemakkelijk zonder druk te geven dicht / op slot gedraaid of is het normaal dat je 1-2 cm drukken? Wij vonden het nog vrij lastig om de kar zo mooi plat in te vouwen, hebben er even mee staan rommelen, hoop dat de volgende x sneller gaat.
Het leek ons handig om de luifel / dak voortent eraan te laten zitten. Dit hebben teruggeslagen over t dak van de wagentent. Hoe doen jullie dan de ecru zijflappen van de luifel? Aan de zijkant van de wagen naar beneden laten hangen of op het dak omhoog gooien? En hoe doe jullie de (groene) voor en achterdeur van de wagentent erin?

We hebben (geprobeerd) te kijken of er een stang op t matras lag die we naar ons toe konden trekken zodat ie meer in de gleuf zou vallen. iemand hier nog een tip voor?

Het 1-2 cm drukken is vrij normaal, ook als je nog wat meer spullen op het bed hebt liggen. Er zit veel lucht tussen de doeken, dit moet de kans krijgen te ontsnappen. Als je het deksel zonder aanduwen dichtdoet en ook het rooster alvast neerklapt, dan zul je zien dat na een paar minuten wachten het deksel vanzelf al een stuk dichter is gegaan. Wil je daar niet op wachten dan helpt inderdaad een beetje duwen. Niet met teveel geweld!

Ik weet niet of het bij de nieuwe Country's (met het grote bed) ook noodzakelijk is om de stang aan te trekken. Dit was met name bij de 'originele' Country's nodig omdat het frame òm het bed moet vallen en standaard de stang (de middelste dakdrager) òp het bed terecht komt.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #70 Gepost op: mei 11, 2017, 08:49:03 pm »

Check even op het cc club forum over het inklappen is al veel geschreven over het imperiaal en het klappen. Momenteel bovenste topic daar, heb ik net op gereageerd over hoe ik hem inklap.

Die stekker kan aangesloten zijn maar check zeker of deze geschakeld is aan het contact. Bij twijfel zou ik een garage er even naar laten kijken. Die kunnen dat zo zien met een stroom meet dingetje.

Aangefikte pannen hebben wij ook. Lijkt erop als hij niet helemaal waterpas staat er soms vlammen oranje worden. Alsof 1 kant dan wat meer gas krijgt en niet volledig kan verbranden. Ik ga het over 1,5 week eens in de gaten houden.

Er zit aan beide kanten van het scharnierpunt van de wagen een pees van de tent. Check altijd of die er niet tussenkomt bij het klappen. Dit kan het zwaar maken om de deksel dicht te krijgen.

Stokken en matras haalt bijna niemand eruit volgens mij.

Wij krijgen al het standaard spul + 4 keer coleman deckchair en 2x coleman slingchair mee. Tafel gaat bij ons op het imperiaal. Standaard spul is alles om de voortent, boogluifel,gasten cabine en achterstelt op te zetten. Hierbij is dan nog plaats voor 3 a 4 curven kratjes laag en het wagentapijt. Dit is wel het nieuwe model met de grotere laadruimte. Maar in de oude paste dit eigenlijk ook allemaal.

Als het lastig blijft kun je altijd een keer langs hoppen met je wagen op 1 van de dagcampings waar we regelmatig staan  :#

Gas, altijd dicht, de kleine slaapt ernaast in de achtertent. Dat spul is nooit 100% vuur en vet bij een tent is het gevaarlijkste wat er is. Bij de BBQ's draai ik hem ook altijd dicht, dan doe je veel langer met je fles kan ik je melden ;)
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2017, 08:53:31 pm door EriLin »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #71 Gepost op: mei 15, 2017, 11:33:32 pm »


@stoelen:Ze liggen rechts-voor. We hebben alle lichte zaken voor de wielkasten, alle zware ertussen of erachter. Dan krijgen we een mooie kogeldruk. Aan de linkerkant liggen 3 simpele klapstoelen voor de kids. Al met al dus 5 stoelen, voetenbankje en een tafel onder het bed.

Dank voor de foto en info, gaat een hoop onder bij jullie!
Ik zit te turen naar de foto, heb je nu de nieuw CC met volledig diepe bagagebak of de oudere met bagagebak met twee verschillende diepte? Zou het knap vinden als die stoelen op de hogere rand liggen en als het bed dan nog plat naar beneden past.

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #72 Gepost op: mei 15, 2017, 11:39:24 pm »

Wij hebben onze Country nog niet uitgeprobeerd, over 2 weken gaan we er voor het eerst mee weg.

Ik had begrepen, dat je van de voortent alleen de luifel (het dak) kan meeklappen. De zijflappen en voorkant moet je eruit ritsen omdat dit niet onder de klep past.

De deur van de wagentent leg je volgens mij zo plat mogelijk op het matras.
Maar goed, wij hebben dus alleen de instructie gekregen bij het ophalen en zelf verder nog geen ervaring met inklappen/uitklappen van de country. :P

Heel veel plezier met je nieuwe wagen!
Wij gaan met Hemelvaart ook weg, tevens de verjaardag vieren van ons dochtertje, dus hopen op mooi weer!

De groene zijflappen hebben we er inderdaad uitgeritst. Daarna blijven dan de smalle ecru-stukken over, die bedoelde ik.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #73 Gepost op: mei 15, 2017, 11:51:18 pm »


Aangefikte pannen hebben wij ook. Lijkt erop als hij niet helemaal waterpas staat er soms vlammen oranje worden. Alsof 1 kant dan wat meer gas krijgt en niet volledig kan verbranden. Ik ga het over 1,5 week eens in de gaten houden.

Wij krijgen al het standaard spul + 4 keer coleman deckchair en 2x coleman slingchair mee. Tafel gaat bij ons op het imperiaal. Standaard spul is alles om de voortent, boogluifel,gasten cabine en achterstelt op te zetten. Hierbij is dan nog plaats voor 3 a 4 curven kratjes laag en het wagentapijt. Dit is wel het nieuwe model met de grotere laadruimte. Maar in de oude paste dit eigenlijk ook allemaal.

Als het lastig blijft kun je altijd een keer langs hoppen met je wagen op 1 van de dagcampings waar we regelmatig staan  :#

Ik zal volgende keer ook kijken of ik een relatie ontdek tussen oranje vlammen met roet en niet-waterpas.

Jullie dus ook veel, ook met het oude model, goed om te weten en bedankt voor 't aanbod!
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Van alles wat over de combi camp en disselslot enzo
« Reactie #74 Gepost op: mei 16, 2017, 12:01:53 am »

De rest ook bedankt voor de (rest van de) antwoorden!

Ik bestudeer het nog een keertje en met Hemelvaart gaan we kijken naar die bedrading.

Mijn ouders komt dan ook een paar dagen met hun camper (sorry, I know..., maar 't blijven toch je ouders :-)). Mijn vader is echt heel handig en goed met elektra. Ik denk dat we de kraan op de 230 gaan zetten als dat niet te moeilijk is en dan ook de LED-strip onder de kruidenplank. En misschien nog een wcd maken. Voor die tijd nog even zoeken in de klus-topics op dit forum, als ik dat doorstuur naar mij pa snapt ie het wel. Ondanks dat hij zelf een camper heeft, vind hij dit echt een mooi ding trouwens.

O ja, nog een ervaring na de eerste vakantie: wat is die koelkast stil! Heerlijk!
Ik dacht dat ie het niet deed omdat ik hem niet aan hoorde gaan, ik hoorde echt niets, maar hij werd wel koud. En dankzij de zeer frisse temperaturen deze meivakantie zelfs bevroren inhoud. Nu nog kijken hoe hij het houdt met de hitte tijdens Hemelvaart :-).
(Ik denk toch niet dat deze dan kan tippen aan onze Mobicool hybride die we denk ik maar gaan verkopen nu...)

Groet,
Caroline
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal