Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?  (gelezen 16231 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Gepost op: maart 11, 2017, 01:02:14 am »

Beste Combi Camp eigenaren,

Wij zijn op zoek naar een CCC en hebben deze wagen nieuw al gezien bij de VWS en ook bij Aart Kok in Heemstede.

Onlangs hebben wij onze eerste bezichtiging van een tweedehands gehad. De verkoper gaf vooraf direct al aan dat er vlekken op het doek zaten, met name op het dak van de wagentent en voortent. Dus we waren voorbereid. Maar eenmaal ter plaatse viel het ons tegen, het was smeriger / lelijker dan wij verwachtten en uiteindelijk hebben wij afgezien van de koop (daar was nog een tweede reden voor). Er waren soort 'spat vlekken' maar naar mijn mening ook wel een plek / plekken met van die mini zwarte spikkeltjes, het weer. Dit was op het dak boven de deksel het ergste.

Over enige tijd hebben wij onze tweede bezichtiging van een andere tweedehands wagen. Afgaand op de foto's heel netjes, maar bij het telefoongesprek meldde de verkoper dat er wel wat kleine vlekjes op zaten. Dit hebben we nog wel even besproken, zo van: hoe erg dan precies en zie je het direct of alleen als je heel goed kijkt? Verkoper gaf aan dat met name de naden er wat gevoeliger voor waren. Maar natuurlijk is dit moeilijk om via de telefoon een goed beeld van te krijgen, dus wij zullen het pas echt zien bij de bezichtiging. Dat maakt het nogal spannend, dat hele stuk rijden om die vlekjes te gaan checken.

Dus nu twee ervaringen met tweedehands wagens verder en meteen gaat het ook twee keer over spikkeltjes.

Daarom luidt mijn vraag aan mensen met een CC met ecru doek: hoe zijn jullie ervaringen, eerlijk, heb je snel wat weer spikkeltjes te pakken bij zo'n lichte kleur? Of alleen bij oudere wagens? Of hebben jullie het helemaal niet? Overal verspreid op het dak, alleen in de naden?

Dan weet ik of ik er op voorbereid moet zijn dat ik dit telkens zal tegenkomen of dat dit nu gewoon even toeval was.

O ja, het gaat om wagens uit zeg maar 2008 tot 2010.

Vriendelijke groet,
Caroline


Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2017, 03:10:06 pm »


Tja, de ene is wat kritischer bij aanschaf dan de andere. Een nieuwe ga je niet krijgen voor een model uit 2008.


Wij hebben de onze nieuw gekocht in 2012 en deze heeft ook wat vlekken in het dak, met name door hars. Toen het net gebeurd was, was ik er doodziek van, nu boeit het me niet veel meer. Nieuw houden doe je hem toch niet.


Die kleine bruine vlekjes hebben wij ook, op een donker dak zitten ze net zo goed, alleen valt het minder op. Toch zou ik geen donker dak meer willen. Onze vorige vouwwagen had een donker dak en in de zuidelijke landen ben je maar wat blij met een licht dak.
Gelogd

Roadmasterstarter

  • Gast
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2017, 04:05:42 pm »

Wij hebben vorig jaar een nieuwe gekocht met ecru doek. Fijne wagen....maar ook wij hebben na paar weekenden en 3 weken zomervakantie wel vlekken in het doek.
Hars....vieze vlekken van vogelpoep...etc...je ontkomt er niet aan.

Ik was er in het begin ook wel ziek van...maar denk nu...zo dat hebben we weller gehad....nu kunnen we er lekker van genieten...vlekje meer of minder maakt dan niet meer uit.

Voorheen hadden wij een ander merk wagen met donkerrood/bordeaux dak....was na jaren nog mooi om te zien....zat ook wel viezigheid op maar zag je niet.

Voor te temperatuur in warme landen is licht wel fijner.

Maar je ontkomt niet aan vlekken...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2017, 05:32:25 pm »

Vlekken... Helaas, hoort er bij. Onze nieuwe HK Cocoon en ook onze voormalige Jametic in het lichte doek. Smerig na de eerste vakantie.
Maar je noemt ook wat meer vlekken op de naden. Dan begint het een beetje te kriebelen en klinkt een beetje of het doek niet droog genoeg is geweest en er inderdaad weer in zit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jeroenbrs

  • Gast
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #4 Gepost op: maart 12, 2017, 08:25:37 am »

Hoi, wij hebben vorig jaar onze trigano odyssee verkocht. Deze was uit 2006. Doek zag er prima uit alleen enkele harsplekjes en vogelpoep. Maar niet echt veel. Als er op de tent waar jullie heen zijn gaan kijken grote gedeeltes met een heleboel kleine zwarte vlekjes zitten, dan is de tent nat of vochtig ingeklapt en is hij bij thuiskomst niet meer te drogen gezet.
Wij hebben ook eens de vouwwagen met regen moeten inklappen (het huilen stond ons nader dan het lachen) als je binnen een dag hem weer open klapt en goed laat drogen, komen er geen zwarte spikkels.
Persoonlijk zou ik een tent met die zwarte spikkels nooit pakken.
Het is eenvoudig te voorkomen. De tent mag gewoon niet meer vochtig zijn bij het wegzetten. Wat harsplekken of vogelpoep is niet zo erg, dat voorkom je inderdaad niet.
Succes met de zoektocht, altijd leuk om er eentje te zoeken!

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #5 Gepost op: maart 12, 2017, 01:56:51 pm »

Ik heb nog nooit zelf het weer in een tent gezien, bewezen weer zeg maar.

Zwarte spikkels zou het weer kunnen zijn. Wij hebben een nieuwe ccc vorig jaar aangeschaft. Na regelmatig de boel opgezet te hebben kwamen wij erachter dat in alle hoekjes en gaatje en plekken waar het water langsheen naar beneden gaat alles lekker vies wordt.

Je krijgt vlekken en strepen. Vogelpoep, hars en vooral al dat stuifmeel uit bomen zorgt ervoor dat na een paar dagen mooi weer er een stoffige laag op het doek zit. Als je dan regen krijgt vlekt dit enorm.

Lekker afborstelen en uitschudden + zon lost weer veel op.

Je ontkomt er niet aan. Beetje water en voorzichtig kijken of je het wegkrijgt is denk ik wel save. Zelf ook gedaan.

Belangrijkste bij een ccc zijn de zogenaamde vogelbadjes, de elastische punten die over de dakstokpunten zitten. Die zijn het lastigste om goed droog te krijgen. Ik weet niet of ik de foto hier mag neerzetten, maar hier een link waar je een foto ziet van iemand die daar het weer in het doek heeft gekregen:
http://www.cc-club.nl/index.php/forum/rond-het-kampvuur/10036-let-op-schimmel-gevoelige-plekken-het-weer?limitstart=0

Bij twijfel misschien langs een tent en/of vouwwagen zaak rijden om het te laten checken? Die zouden toch wel snel moeten zien of het het weer is of vuil.

Ik zou btw niet anders willen dan een wit dak. Zo lekker licht, ook als de zon niet schijnt! Verder dan een oker kleur dak zou ik persoonlijk niet gaan.
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2017, 02:32:55 pm door EriLin »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.882
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #6 Gepost op: maart 12, 2017, 07:18:43 pm »

De foto is niet te zien zonder login van de andere site
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #7 Gepost op: maart 12, 2017, 07:20:20 pm »


Dit is de foto ...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #8 Gepost op: maart 13, 2017, 07:43:52 am »

dat ziet er wel erg uit als " weer" in het doek.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #9 Gepost op: maart 13, 2017, 08:38:07 am »

Een vouwwagen van 2008/2010 zou geen weer in moeten zitten als er goed op gepast is. Ik denk aan droog inpakken / de stalling in. En een droge goed geventileerde winterstalling.

Ook met de oude Alpenkreuzer hebben wij trouwens nooit het weer in het doek gehad.

Ik zou lekker verder kijken, en mijn ervaring is dat je soms beter particulier kan kopen dan de inruil/handelwagens bij de dealers.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #10 Gepost op: maart 13, 2017, 08:46:38 am »

Ik heb zelf exact dezelfde soort 'spikkels' in mijn doek als op de foto. Met name bij de naden aan de binnenkant van de voortent. Zelf denk ik dat het het weer is, gevolg van een keer niet helemaal droog inklappen/naderhand kunnen laten drogen. Gevolg van het ook in de winter kamperen met de vouwwagen...

Aan de andere kant: deze spikkels zitten er nu een jaar of 4 en het wordt niet erger en het wordt niet minder. Dus laat ik het maar, blijkbaar is de kwaliteit van het doek of de waterdichtheid niet (merkbaar) aangetast en ik was eigenlijk niet van plan deze wagen ooit nog te verkopen anders dan wanneer ie echt helemaal (technisch) afgeschreven is.

Daarnaast zit het doek vol met anderer vlekken, inderdaad zoals hier eerder geschreven door hars, zand, as (van kampvuren) en weet ik het allemaal. Het hoort bij een licht doek, had het maar geen vouwwagentent moeten worden...
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #11 Gepost op: maart 13, 2017, 03:39:03 pm »

Een andere vraag is, hoe erg is het nu als er wat weer in het doek zit?
Wat doet dat met de sterkte, waterdichtheid, levensduur ...
Is dat aan te geven in %?
Of xx maanden kortere levensduur?

Mijn idee is dat het nog wel los loopt.
Buiten dat het minder fraai is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #12 Gepost op: maart 13, 2017, 04:29:07 pm »

Een andere vraag is, hoe erg is het nu als er wat weer in het doek zit?
Wat doet dat met de sterkte, waterdichtheid, levensduur ...
Is dat aan te geven in %?
Of xx maanden kortere levensduur?

Mijn idee is dat het nog wel los loopt.
Buiten dat het minder fraai is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is inderdaad ook mijn punt: het wordt niet erger of minder, ik merk (nog) niets van achteruitgang van kwaliteit. Dus, waar maak ik mij druk om (gewoon niet naar kijken...  :P )
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #13 Gepost op: maart 15, 2017, 12:45:04 am »

Hartelijk dank allemaal voor jullie genomen moeite om te reageren! Ik heb me een beter beeld kunnen vormen. Bedankt ook voor de foto, een goed punt om in de gaten te houden.

Als de spikkels niet te erg zijn en de verkoper aangeeft dat het doek echt nog waterdicht is, vind ik het ook nog wel kunnen hoor. Maar dan zou die wel ergens wat pluspunten moeten hebben qua extra's of prijs, anders zou een vergelijkbare wagen die schoner is 'winnen'. Maar dat is logisch.

Ik las ergens ook dat de schimmel zich steeds verder uit zal breiden en als 't ware het doek 'opvreet', maar dat geloof ik niet helemaal. Een paar plekjes lijken me geen schade te geven.

Ik heb ook een wagen (foto's) gezien in beige / bordeaux. Zelf vind ik die kleur erg mooi, ook een authentiek tent-gevoel. Maar er is maar weinig aanbod in die kleur, bijna alles is ecru. Jullie enig idee waarom?
-Warmer in de zon / donkerder binnen en daardoor minder verkocht?
-Is die kleur gestopt na 2009?
-De kleur beige heeft een evenredig marktaandeel maar eigenaren zijn zo blij dat ze er niet vanaf willen?
-Is gewoon smaak, er zijn meer mensen die ecru prefereren?

Ik zou denken dat de beige kanger mooi blijft dan de ecru en dat ie populair zou zijn....?

Vriendelijke groet,
Caroline
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?
« Reactie #14 Gepost op: maart 15, 2017, 08:47:06 am »

Ik heb zelf het idee dat de andere kleurcombinaties gewoon populairder zijn? Zet ergens een zooitje Combi Camp wagens neer en het merendeel is groen/ecru...




Dat zie je ook bij onze clubweekenden: alle kleuren zijn vertegenwoordigd maar groen voert de boventoon.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal