Ervaringen met ecru doek dak / gevoelig voor vlekjes of weer?

Gestart door Caroline S, maart 11, 2017, 01:02:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

nikkel1964

Het is inderdaad een soort tape en maar gedurende korte tijd gebruikt, voor zover ik weet. Mijn wagen uit 2010 heeft het ook, een iets oudere wagen van vrienden heeft het niet. Bij nieuwere wagens kan ik mij niet herinneren het gezien te hebben?

Ik weet in ieder geval van één persoon die in haar (vorige) wagen het bed heeft vervangen. Het is een kwestie van een nieuw klap-frame maken op de gewenste hoogte en afmetingen en daar een lattenbodem in maken. Eén en ander rekening houdend met de maximale hoogte uiteraard. Denk er aan dat het bed kleiner moet zijn dan het origineel omdat het frame nu òm het bed moet vallen ipv er op (daarom is het Country bed smaller en korter dan dat van de Valley). Dus ja, het kan wel als je rekening houdt met wat zaken ;-)

Caroline S

Beste lezers,

Eind goed al goed! Na een periode van zéér intensief CC's op tweedehandssites zoeken, vergelijken, volgen, twee bezichtigingen (eentje vies, eentje verkocht aan een andere familie) en een geannuleerde bezichtiging (spikkeltjesfoto's) hebben wij er gisteren weer eentje bezichtigd, gekocht en meegenomen!  :>

Na vorig weekend begin deze week opnieuw de balans opgemaakt van de potentielen die nog op mp stonden en maandag bij een selectie wagens wat vragen gesteld. Eentje was toch wel aantrekkelijk voor ons. Weliswaar ietsjes ouder dan waar we ons aanvankelijk op richtten, maar met veel extra's en met goed onderhoud / zorgzaam gebruik, zoals uit de gegeven antwoorden bleek.

Maandagavond heel laat een bod met onderbouwing gemaild. Dinsdagavond een finaal eindbod onder voorbehoud vsn bezichting en woensdagochtend akkoord.

We hebben nu een ecru/groene Country (het groen vind ik toch ook wel heel leuk!) met een gastencabine (we hebben twee kinderen), boogluifel (weet nog niet helemaal of dat hem is), tempo 100, los omhoog te zetten kuipzeil, extra steunpoten disselzijde, afdekhoes, tapijt, opbergschorten bij bed, wagenschort keuken, wagenschort zij en achter (weet nog niet of we dat gaan gebruiken) en een glimmend  bijenwasdeksel waar de druppels zo afglijden.
Maar bovenal zeer goed onderhouden en heel schoon, zo netjes als de verkopers zijn zijn wij zelf geloof ik niet. Nou ja, ik misschien wel, man iets minder :-). De wagen heeft netjes Bovag-beurten gehad waarbij in 2015 de banden en gasslang vervangen zijn.

Helemaal blij hier.  :)

En hopen dat de mooi weer wordf in de meivakantie die al in april is dit jaar, dan zou ik er graag op uit willen!

O ja, achteraf helemaal prima dat de wagen van vorig weekend aan ons neus voorbij ging, deze is welkswaar iets ouder, maar stukken netter... :-)

Groet,
Caroline

Caroline S

O ja, gebruiken jullie in de stalling een disselslot.

En als ik een disselslot koop, zijn die dingen universeel of moet ik erop letten dat ie op deze koppeling past? Noem je dit dan een Al-Ko koppeling?

Drikusniet

Allereerst gefeliciteerd.

Wij gebruiken geen disselslot in de stalling, maar hebben hem meer voor daarbuiten. Al-ko is een merk en niet alle disselsloten passen op alle koppelingen.

Yella

Het beste is om eerst uit te zoeken wat de verzekeraar zegt als je de vw hebt verzekerd. Want die schrijven altijd een goedgekeurd slot voor en of die wel of niet verplicht is in de stalling. Wij gebruikten een heel klein slot van Doublelock in een opbergdoosje. Heel handig en onderweg zo even te monteren op een parkeerplaats. En voldeed aan de voorschriften van de verzekeraar. Het disselslot van Alko wat bij de Holtkampers wordt meegeleverd vond ik een onding.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klapband

De DoubleLock Compact Condor hebben wij en is ideaal! Handzaam modelletje. En in de stalling gebruiken we het slot uiteraard ook. Niet in de laatste plaats omdat het veiliger is, maar ook omdat de verzekeraar dit eist.
Wat is jouw klapband?

KampeerFan

Gefeliciteerd Carloline!

Dat is precies wat ik laatst probeerde te zeggen. Jullie wagen komt vanzelf langs. En zo te lezen tegen een zo'n juweeltje aangelopen. Veel kampeerplezier gewenst!

Wij hebben in de stalling altijd een disselslot erop vanwege verzekeringstechnisch.  En met toestemming van de stalling houder.

Zeldenrust

Wij hebben ook een DoubleLock en zodra de koppeling van de auto afgaat, gaat dit slot er op.
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Yella

Citaat van: Zeldenrust op april 02, 2017, 02:51:56 PM
Wij hebben ook een DoubleLock en zodra de koppeling van de auto afgaat, gaat dit slot er op.
Van onze verzekering hoefde op de camping geen slot op de vw. Zie uitgeklapt iemand ook niet snel het spulletje ongezien meenemen.

Zeldenrust

Daar heb je een punt. Maar als het een gewoonte is dan vergeet je het niet zo gauw.
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Bernard1

Koen en Caroline,

Het heeft even geduurd, maar wie vol houdt behaalt succes.

Gefeliciteerd met jullie aankoop en veel succes met de meivakantie.

Groet,

Bernard

Caroline S

Bedankt allemaal!  :)

Ik ga snel kijken naar info over verzekeringen. Hadden we niet op de oude Trigano.... :-) Er is hier vast wel een topic over te vinden. Ik ga eens kijken of dat nog wel kan / nuttig is voor een oudere tweedehands vouwwagen.

Citaat van: Klapband op april 02, 2017, 11:44:00 AM
De DoubleLock Compact Condor hebben wij en is ideaal! Handzaam modelletje. En in de stalling gebruiken we het slot uiteraard ook. Niet in de laatste plaats omdat het veiliger is, maar ook omdat de verzekeraar dit eist.

Klapband, weet je dit zeker?
Hier lees ik dat de Eagle geschikt is voor al-ko met rode aankoppelindicator. Jij hebt het over de Condor?

DoubleLock compact koppelingssloten
http://link.marktplaats.nl/a1101345588?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Ad

Yella

Wij hadden inderdaad de Eagle voor onze Jametic. Pastte ook op de Cocoon.

nikkel1964

Gefeliciteerd met de aankoop! :-)

Wat de boogluifel betreft: het kost even een tien minuten extra om 'm op te zetten maar het is toch wel heel erg lekker hoor.... Tijdens (felle) zon heb je een aardig stukje schaduw er bij, bij regen heb je een compleet droge instap in de voortent, ruimte om de was te laten drogen, schoenen te stallen, noem maar op. En smaken mogen verschillen: ik vind de wagen mèt boogluifel een stuk mooier 'smoelen' dan zonder  :J

Klapband

Citaat van: Caroline S op april 03, 2017, 12:12:04 AM

Klapband, weet je dit zeker?
Hier lees ik dat de Eagle geschikt is voor al-ko met rode aankoppelindicator. Jij hebt het over de Condor?

Het ligt er aan welke koppeling je hebt. Wij hebben inderdaad de Condor en hebben geen rode Al-Ko-koppeling maar een koppeling van een ander merk. De Eagle is vergelijkbaar, maar past niet op iedere koppeling. Vraag het dus even na bij de dealer. Ik vermoed dat je echter gewoon ook de Condor moet hebben hoor.

Check ook even of je de bouten die bij de koppeling lang genoeg zijn. Ik heb bij de lokale bouwmarkt even twee langere bouten moeten halen (M8).
Wat is jouw klapband?