Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?

Gestart door Joseetje26, juni 27, 2019, 09:27:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

Citaat van: Theu op juli 25, 2019, 12:03:35 AM
En nu heb je er zelfs 2!! :)1787]

Er zijn altijd mensen die meer willen......    :# :# :# :#

sanderv

Toch vraag ik me af of het kopen van nog weer groter en zwaarder de oplossing is. Kunt ook bij de basis beginnen en bekijken wat je eigenlijk allemaal (onnodig) meesleept. Wij kunnen tot 550 kg gaan en zitten met z'n vijven in een compacte station. Dan gaan naast kleding en een kratje met wat eten en spullen, ook nog wandelschoenen, twee opblaaskano's met vijf zwemvesten, vijf fietsen en wat visspullen mee. Verder vijf slaapplaatsen in de Camplet en nog een luifel en nog zit zowel de Camplet als de auto niet aan het gewicht. En dan vind ik dat wij al veel mee hebben. Hoeveel moet er eigenlijk mee?

Yella

Citaat van: sanderv op juli 25, 2019, 02:44:42 PM
Toch vraag ik me af of het kopen van nog weer groter en zwaarder de oplossing is. Kunt ook bij de basis beginnen en bekijken wat je eigenlijk allemaal (onnodig) meesleept. Wij kunnen tot 550 kg gaan en zitten met z'n vijven in een compacte station. Dan gaan naast kleding en een kratje met wat eten en spullen, ook nog wandelschoenen, twee opblaaskano's met vijf zwemvesten, vijf fietsen en wat visspullen mee. Verder vijf slaapplaatsen in de Camplet en nog een luifel en nog zit zowel de Camplet als de auto niet aan het gewicht. En dan vind ik dat wij al veel mee hebben. Hoeveel moet er eigenlijk mee?
Een Camplet is wel een vrij lichte wagen van zichzelf.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

Citaat van: Yella op juli 25, 2019, 02:59:55 PM
Een Camplet is wel een vrij lichte wagen van zichzelf.

Zeker, maar mag ook niet heel veel hebben. 500 tot 550 kg max totaal. En daar is het leeggewicht natuurlijk ook zonder zaken als gastencabine, luifel, gasfles, matrasjes en slaapzakken, fietsendragers, disselbak of extra subframe.

RDDR

Citaat van: sanderv op juli 25, 2019, 02:44:42 PM
Toch vraag ik me af of het kopen van nog weer groter en zwaarder de oplossing is. Kunt ook bij de basis beginnen en bekijken wat je eigenlijk allemaal (onnodig) meesleept. Wij kunnen tot 550 kg gaan en zitten met z'n vijven in een compacte station. Dan gaan naast kleding en een kratje met wat eten en spullen, ook nog wandelschoenen, twee opblaaskano's met vijf zwemvesten, vijf fietsen en wat visspullen mee. Verder vijf slaapplaatsen in de Camplet en nog een luifel en nog zit zowel de Camplet als de auto niet aan het gewicht. En dan vind ik dat wij al veel mee hebben. Hoeveel moet er eigenlijk mee?

Eens, echter.... eerder heeft Joseetje aangegeven al op het maximum gewicht te zitten met een vrjiwel lege wagen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

sanderv

Als leeg echt leeg is, is dat natuurlijk niet de bedoeling. Ik vraag me alleen wel af wat iedereen precies onder 'leeg' verstaat. Als ik af en toe bij zaken als Obelink en de Wit zie wat mensen allemaal wel niet inladen. Tot koelbox standaards, droogmolens en hangkasten aan toe.

Yella

Beste is de wagen eens op de weegbrug te zetten. Desnoods leeg met alleen de spullen die bij de vouwwagen horen als keuken, extra luifels, voortent etc. Dan kun je eenvoudig daarna optellen wat je er allemaal in stopt. Zo kwam ik aan de 420 kg voor onze Cocoon. Meteen vanaf HK aflevering naar de weegbrug gereden. Dus alleen de Cocoon met alle accessoires die er bij hoorden af Holtkamper. En de spullen die er dus ook altijd in zitten.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

stieven.struyf

Citaat van: xray op juli 24, 2019, 03:34:50 PM
Weet niet wat de reden is dat de alko as meer mag hebben dan het type plaatje aangeeft. Banden gaan tot 335 band bij de onze liggen er 135/80r13 70t onder dus mag er 190 mee rijden :)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Raclet?
Op onze zit een b700-3 as tot 650kg. (En ook die bizar nipte banden qua load)

Ik heb ook een bagagewagen met een b700-5, typeplaatje geeft 750kg aan als max.
Lijkt me om dezelfde as te gaan, in de catalogus van alko is 750kg het minimum.
De "Franse" alko lijkt dus vooral op papier minder aan te kunnen.

Geen idee trouwens of de b700-3 een ouder model is, ik hoop het niet want de bagagewagen is al enkele jaren oud en de vouwwagen is van vorig jaar (nieuw gekocht)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


Yella

de as is ook niet het probleem, maar de Franse wetgeving. Hier is al meer over gesproken op dit forum.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jerome

Citaat van: Yella op juli 25, 2019, 05:15:18 PM
de as is ook niet het probleem, maar de Franse wetgeving. Hier is al meer over gesproken op dit forum.
Als de as niet het probleem is, waarom is deze dan beschadigd geraakt door overbelading?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jerome

Citaat van: sanderv op juli 25, 2019, 02:44:42 PM
Toch vraag ik me af of het kopen van nog weer groter en zwaarder de oplossing is. Kunt ook bij de basis beginnen en bekijken wat je eigenlijk allemaal (onnodig) meesleept. Wij kunnen tot 550 kg gaan en zitten met z'n vijven in een compacte station. Dan gaan naast kleding en een kratje met wat eten en spullen, ook nog wandelschoenen, twee opblaaskano's met vijf zwemvesten, vijf fietsen en wat visspullen mee. Verder vijf slaapplaatsen in de Camplet en nog een luifel en nog zit zowel de Camplet als de auto niet aan het gewicht. En dan vind ik dat wij al veel mee hebben. Hoeveel moet er eigenlijk mee?
Ik vind het knap dat je het onder de 550 kg weet te houden met alles wat je opnoemt.
Wat is je verdeling auto / vouwwagen ?
Is je auto dan niet te zwaar beladen?
Wat is de leeftijds categorie van de kids?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sanderv

Citaat van: Jerome op juli 25, 2019, 08:12:40 PM
Ik vind het knap dat je het onder de 550 kg weet te houden met alles wat je opnoemt.
Wat is je verdeling auto / vouwwagen ?
Is je auto dan niet te zwaar beladen?
Wat is de leeftijds categorie van de kids?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

6, 8 en 10 en alles binnen de marges volgens onze Reich caravan weger, op de kogel druk na. Die is gewoon ongeveer 80 kg. Maar ook over alles nagedacht en alles lichtgewicht. En wat niet strikt noodzakelijk is voor eten, slapen, fietsen, lopen en kanoën blijft thuis, op wat klein lees en spelmateriaal na. Vandaar m'n opmerking: je kunt jezelf vragen stellen als is een inritsbaar grondzeil echt nodig? Een luifel? Een koelkast/koelbox? Froli bedsysteem? Krat met eten van thuis? Veel kleding?

xray

#177
Citaat van: Yella op juli 25, 2019, 05:15:18 PM
de as is ook niet het probleem, maar de Franse wetgeving. Hier is al meer over gesproken op dit forum.
Dat heb ik dan gemist wat is de Franse wetgeving dan anders zodat de VW maar 650 mag wegen op papier? Dan zou @hemertje die 2e wagen niet hebben hoeven kopen. Immers plaatje eraf en alleen de alko as als maat geving nemen en die wagens mogen allemaal 750 wegen.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Yella

Citaat van: Jerome op juli 25, 2019, 08:03:27 PM
Als de as niet het probleem is, waarom is deze dan beschadigd geraakt door overbelading?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom vraag je dit aan mij??
Kunnen verschillende redenen voor zijn.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marcel

Citaat van: sanderv op juli 25, 2019, 02:44:42 PM
Toch vraag ik me af of het kopen van nog weer groter en zwaarder de oplossing is. Kunt ook bij de basis beginnen en bekijken wat je eigenlijk allemaal (onnodig) meesleept.  (. . . .) Hoeveel moet er eigenlijk mee?

Precies. En dat geldt ook voor allerlei opties die je neemt. Ik heb net een weekje op de camping gestaan (knetter wat heet!) en zie overal vouwwagens met elke optie denkbaar. Helemaal niet nodig (zeker niet met dit weer) en het beperkt enorm wat je verder nog mee kan nemen.