Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?

Gestart door Joseetje26, juni 27, 2019, 09:27:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joseetje26

 Heb het hele verhaal naar Jamet gemaild...ben benieuwd hoe ze erop reageren.
Heb gevraagd wat nu bij het ledig gewicht hoort en wat de gewichten zijn van reservewiel, neuswiel, disselbak en imperiaal...de rest wegen we zelf als de wagen terug is

Joseetje26

Jamet wil weten welk chasis nummer, welk bouwjaar, welke dealer ( of we hem nieuw hebben gekocht..maar hij is  100 % origineel)en ze willen een foto van het weegbriefje......ze hebben wel supersnel teruggemaild trouwens...
Ik heb alleen geen weegbriefje....
Ik hou jullie op de hoogte

Alex

Lijkt erop dat het serieus opgepakt word

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ccindy

Citaat van: Joseetje26 op juli 03, 2019, 07:25:16 PM
Jamet wil weten welk chasis nummer, welk bouwjaar, welke dealer ( of we hem nieuw hebben gekocht..maar hij is  100 % origineel)en ze willen een foto van het weegbriefje......ze hebben wel supersnel teruggemaild trouwens...
Ik heb alleen geen weegbriefje....
Ik hou jullie op de hoogte

Dat is wel snel! Fijn dat ze het serieus oppakken.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Theu

Positieve reactie.
Weegbriefje kan alsnog geregeld worden. Kwestie van naar de weegbrug rijden.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Joseetje26

#65
Nou weer wat wijzer..bij de jamet arizona is het leeggewicht 420 kg, daar zit de voortent met stokken bij.
Dus neuswiel, dissel, reservewiel, luifel met stokken, imperiaal , grondzeilen ( want grondzeil is een optie), ondertentjes...gaat dus allemaal van je laadvermogen af..ik heb verschillende dealers benaderd...geen een lijkt zich te realiseren dat wanneer je alle opties neemt..je al heel heel zwaar bent.
De ene dealer ( ik heb een aantal verschillende gemaild) adviseert de voortent en stokjen in de auto te doen ( waar laat ik dan de mobicool?) En weer een ander vroeg me of ik geen dingen thuis kon laten, weer een ander had er zelf nog nooit zo naar gekeken, en deze vraag nog nooit gehad...en op mijn vraag over het extra gewicht bij nat inklappen bleef iedereen stil.
Over een ding zijn ze het unaniem eens...van een doorgezakte as had nog niemand gehoord.
Ik voel me toch wel geroepen de mensen te waarschuwen hiervoor.
Hou er rekening mee dat je bij de jamet arizona echt heel heel erg weinig laadvermogen overhoud.
Ik zie heel veel mensen met jamets met imperiaal en fietsen erop...soms zonder imperiaal maar met een enorme berg spullen nog onder de zeil....lijken mij toch gewoon verstandige mensen...ik vraag me af hoeveel zich realiseren dat de 230 kg die je mag laden absoluut niet alleen voor je kampeeruitrustig buiten de vouwwagen onderdelen zijn.
Wat me nog het meeste verbaasd is dat niemand me kan vertellen wat de imperiaal bijv weegt..of het reservewiel..of de dissel...ook als je bij de productspecificaties kijkt staat er nergens een gewicht bij. Het blijft dus een raadsel wat ik er nou bij kan laden
Verder is het me ook onduidelijk wat die as nu eigenlijk mag dragen.
De banden mochten samen 650 kg dragen..dus logisch dat je dan niet zwaarder dan dat mag zijn...maar tot welk gewicht die as dan geschikt is?
Ik begreep dat voor een alko as 750 toch wel gebruikelijk is..maar ze zijn er inderdaad ook tot max 650 kg

martijn82

Citaat van: Joseetje26 op juli 05, 2019, 07:48:48 PM
Nou weer wat wijzer..bij de jamet arizona is het leeggewicht 420 kg, daar zit de voortent met stokken bij.
Dus neuswiel, dissel, reservewiel, luifel met stokken, imperiaal , grondzeilen ( want grondzeil is een optie), ondertentjes...gaat dus allemaal van je laadvermogen af..ik heb verschillende dealers benaderd...geen een lijkt zich te realiseren dat wanneer je alle opties neemt..je al heel heel zwaar bent.
De ene dealer ( ik heb een aantal verschillende gemaild) adviseert de voortent en stokjen in de auto te doen ( waar laat ik dan de mobicool?) En weer een ander vroeg me of ik geen dingen thuis kon laten, weer een ander had er zelf nog nooit zo naar gekeken, en deze vraag nog nooit gehad...en op mijn vraag over het extra gewicht bij nat inklappen bleef iedereen stil.
Over een ding zijn ze het unaniem eens...van een doorgezakte as had nog niemand gehoord.
Ik voel me toch wel geroepen de mensen te waarschuwen hiervoor.
Hou er rekening mee dat je bij de jamet arizona echt heel heel erg weinig laadvermogen overhoud.
Ik zie heel veel mensen met jamets met imperiaal en fietsen erop...soms zonder imperiaal maar met een enorme berg spullen nog onder de zeil....lijken mij toch gewoon verstandige mensen...ik vraag me af hoeveel zich realiseren dat de 230 kg die je mag laden absoluut niet alleen voor je kampeeruitrustig buiten de vouwwagen onderdelen zijn.
Wat me nog het meeste verbaasd is dat niemand me kan vertellen wat de imperiaal bijv weegt..of het reservewiel..of de dissel...ook als je bij de productspecificaties kijkt staat er nergens een gewicht bij. Het blijft dus een raadsel wat ik er nou bij kan laden
Verder is het me ook onduidelijk wat die as nu eigenlijk mag dragen.
De banden mochten samen 650 kg dragen..dus logisch dat je dan niet zwaarder dan dat mag zijn...maar tot welk gewicht die as dan geschikt is?
Ik begreep dat voor een alko as 750 toch wel gebruikelijk is..maar ze zijn er inderdaad ook tot max 650 kg
En dat is dus de rede geweest dat wij niet voor deze vouwwagen hebben gekozen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Marcel

Is het neuswiel en dissel een optie? Die zullen toch bij het leeggewicht horen?

Op zich is het geen raar verhaal. Als je voor 290 kg opties neemt (vind ik nogal fors eerlijk gezegd), dan zit je vol. Ik kan me eerlijk gezegd niet helemaal voorstellen dat die opties zo zwaar zijn.
Los daarvan: bagage weegt niet zoveel. Kleding, wat stoeltjes, tafel en een koelkast, het weegt niet zomaar 100kg.

ArnoldusWH

Goed recherche-werk Joseetje !, alleen wel een teleurstellende / angstaanjagende uitkomst.

Dealers die geen verstand van zaken hebben ...

Op het forum werd vandaag geschreven dat de politie in deze vakantieperiode langs de grens weer controle suit gaan voeren op leeftijd van de banden en gewichten van car@#$%s en vouwwagens. Dat lijkt natuurlijk een mooie service, maar op de eerste dag van je vakantie, op de heenweg naar je eerste bestemming zit en dat pas te beseffen dat je niet verder kan.

De Jamet Arizona All Season staat bij Obelink op de website met een totaal gewicht van 650 kilo aangegeven ... , met nu een gratis disselbak. Inderdaad jammer dat je hem alleen niet kan gebruiken. Mij valt op dat alle Jamets een hoog eigen gewicht hebben, tot wel 750 kilo.

Succes met je speurtocht op zoek naar antwoorden en oplossingen ...

CEO

Citaat van: Marcel op juli 05, 2019, 08:54:38 PM
Is het neuswiel en dissel een optie? Die zullen toch bij het leeggewicht horen?

Op zich is het geen raar verhaal. Als je voor 290 kg opties neemt (vind ik nogal fors eerlijk gezegd), dan zit je vol. Ik kan me eerlijk gezegd niet helemaal voorstellen dat die opties zo zwaar zijn.

Neuswiel en dissel(bak althans) zijn opties bij Jamet. In elk geval vroeger. Net als reservewiel en beugel daarvoor.

Qua zwaarte: grondzeil, luifel en zeil voor onder de luifel tikt lekker door. Net als stalen stokken om ramen uit te zetten en voor de luifel. Iets soortgelijks speelde enige tijd geleden in caravanland. Lichtgewicht caravans die met voortent en lege watertank en toilet (opties) een negatief laadvermogen hadden... bizar.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joseetje26

Hoi marcel, dissel wordt gezien als optie, reserve en neuswiel werden idd ook genoemd
Gewicht wat je los van leeggewicht mag laden is 230 kg.
Ik vind an sich niet dat ik overdreven opties heb...het inritsbare kuipgrondzeil voor de luifel bleek redelijk overbodig...je kon vanwege het module concept een hele grote voortent maken als je de voorwand dan naar voren plaatst.....wisten wij veel dat is dus echt niet nodig. Die voortent is echt al heel groot.
Stel dat van die 230 kg 100 kg baggage en kampeer invetaris is..wat volgens mij niet overdreven is dan hou je 130 kg over voor luifel en stokken, disselbak, reservewiel, inritsbaar kuipgrondzeil voortent, imperiaal....ik denk dat het allemaal net aan moet gaan als ik heeeel kritisch naar onze invetaris kijk..en het gaat best hard.
Maar ik zat nog eens bij de specificaties van de andere jamets te kijken, er zijn maar twee wagens die tot 750 kg mogen, de rest allemaal tot 650 kg.
Dus het moet gewoon kunnen....iedereen doet het...ik zag dat qua percentage mensen hier op het forum ontzettend veel mensen een jamet hebben

sanderv

#71
Tja, wederom, het is typisch Frans. Bij de auto's hetzelfde. Veel middenklasse Renaults hebben tegenwoordig enorme trekgewichten, bv 1800 kg voor een Scenic. Maar als je naar de ttm gaat kijken, mag dat alleen met de tank half leeg en één inzittende, alleen in onderbroek. Het komt er met een jamet dus op neer dat je alles in de auto moet laden. En goed gebruik moet maken van een caravan weger (bevalt ons goed)

Marcel


Urgje


Joseetje26

Ik zit toevallig nog op internet te speuren naar gewichten van bijv disselbak.
Zie bij enkele aanbieders bij vraag en antwoord bij de revieuws inderdaad gewichten staan.
Kom ik toch echt een " vouwwagen centrum " tegen dat een arizona 2014 aanbied en daarbij vermeld leeggewicht 400 kg, laadvermogen 750 kg.
Dat is toevallig ook de enige dealer die niet op mijn mail heeft gereageerd...ik schrik daar echt van.  Dat is toch moedwillig de verkeerde info geven..