Trekkracht

Gestart door fish, februari 11, 2009, 09:13:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

superpetur

Skoda Octavia I, 1.6I
1600 cc, maar een ouderwetse achtklepper ;)
En, ondanks dat het een oudere oplossing is die 8 klepjes, levert die voor het trekken net ff een wat prettiger koppel.
Afgelopen jaar een volgeladen Duet erachter gehad naar Denemarken. En inderdaad, heuvelte op voel je het gewicht wel.

Rinus

Toyota Corolla Station Anniversary. Heeft alle extra's die dit model kan hebben, helaas "slechts" een 1.4 motor, waardoor je het bij heuvels wel merkt dat er iets achter hangt.

screech

Een 1600cc. Ik heb er 'al' 80 km mee gereden en ging goed.
Nu nog met een compleet volgeladen vouwwagen proberen. Is kijken hoe dat gaat.

Didi

Ik heb altijd een 2.0 gehad. Na een Avensis, Grand Scenic en een C5 PhI hdi nu een C5 PhIII 2.0 op LPG. Ik vind 2.0 het minimum omdat ik louter in automaten heb gereden en de auto anders onrustig gaat schakelen. En dat vind ik dus weer niet confortabel genoeg..... :#
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

Trouwens, het aantal CC's/PK's alleen is niet zaligmakend. Het koppel/trekkracht (in Nm) is minstens zo belangrijk om soepe te kunnen rijden. en daar zijn die diesels weer een stuk beter in......
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

brecht

seat toledo 1.9 (110pk)

panevino

deels met Didi eens.. het gaat namelijk helemaal NIET over PK's, maar alleen over koppel! Trekkracht is alles. PK's tellen alleen als je het hebt over rijden op zeer hoge toerentallen, of met plankgas rijden ...
// Marcellino Pane e Vino \\

shaba

Hey, dit lijkt een beetje op http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2486.90.html  :P

Dus was het even knippen en plakken: Toyota Avensis 2.2 D4D D-Cat (180pk). Diesel dus, en 2200cc. 

marcel.s

tja, daar was dat topic ook voor maar voornamelijk voor een foto van het hok wat je heb, prima als jullie er hier wat serieuzer op in gaan  KK

bert m

Eerst een Citroën BX 1400 (op gas) AK Allure
Toen een Nissan primera 1600  (diesel) AK Allure
Daarna een Ford Mondeo 1800 (diesel) AK Allure en één keer caravan
Nu een Volkswagen Passat 2000 (diesel) AK Allure en Combi-Camp

Was ik er vroeger van overtuigd dat een 1400 meer dan voldoende was.
Nu weet ik wel beter. Vermogen en gewicht van de auto ervoor is zeker nodig om, min of meer, 'veilig' en comfortabel je Klapkar  te vervoeren.
Ik heb geen verstand van koppel en PK's maar iets meer vermogen en gewicht van de auto scheelt gevoelsmatig heel veel.

Joseppe

1.6 16v  standaard 114 ok maar opgekieteld tot 125 pk aan de krukas en het gewicht van de auto is rond de 1050 kg dus een prima trekauto maar daar staat het 4afe motorblokje ook wel om bekend van de toyota corolla, lag destijds ook in diverse celica's carina's en avensissen :).

Voor een wat doorging als ouwelullenbak was de corolla altijd best wel pittig in die tijd :)

Paulus

Bij ons doet de Ford FOCUS; 1.4I-16V-WAGON het zware werk.


marcel.s

jeep cherokee 4 liter 6 cylinder in lijn , in no time de heuvel op , met de caravans achter je , heel ver achter je  :K

Belgskes

Volkswagen Golf 1.9 TDI (110 PK) is vervangen door een Volkswagen Golf 2.0 TDI (136 PK en een max koppel van 320Nm)

Dit stond al in een of ander topic dacht ik maar bij deze is de info ook hier aangepast  :#

macnail

Citroen Xantia 1.8i SX met maar 8 kleppertjes. (Kunnen er ook niet zoveel kapot gaan!! :#)
103PK/ 153Nm bij 3000trm. Da's het voordeel van een 8-kleppert, niet zoveel toeren nodig om de Nmmetjes aan te spreken.
Hoe deze Xant het gaat doen weet ik nog niet. Vorig jaar reden we met een 2.0iSX met 123PK en 176Nm. Dat ging perfect in Frankrijk.