Trekkracht

Gestart door fish, februari 11, 2009, 09:13:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jimrea

Geen idee, is een 3 liter V6 automaat genoeg voor een ongeremde Scout uit beginjaren 70?  :# :#

Bosje

Een Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline

lekker rustig dieselen met voldoende trekkracht, cruise op 115 en op naar Z-Frankrijk


Uitvoering
Omschrijving van de inrichting   stationwagen
Aantal zitplaatsen   5
Aantal staanplaatsen   N.v.t.
Kleur(en)  ZWART   (toch is ie ook GROEN)
Motor
Brandstof   Diesel
Aantal cilinders   4
Cilinderinhoud   1598 cm3
Vermogen   77 kW
Vermogen (brom/snorfiets)   N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets)   N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig   1.285 kg
Laadvermogen   N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig   1.970 kg
Massa rijklaar   1.385 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd   650 kg
- geremd   1.400 kg

GranaDavey

2.3 V6 met 114pk.
In een olde Ford Granada Kombi  :#

Mag 1350kg trekken, en merk t amper als de klap erachter hangt  :)

nikkel1964

Volvo V50 1.6D (110 pk).

Mag geremd 1300 kg aan de haak hebben dus de klapkar is geen probleem.

(Na een TomTom-incidentje in Frankrijk afgelopen zomer zijn alleen de koppelingsplaten wat dunner, ik doe dus wat rustig aan  :O)

GJT

#94
Nu nog een opel astra 1.7 cdti met 100 pk en 240 nm bij 2300 rpm. Heeft de kar 2 jaar probleemloos tegen redelijke hellingen opgesleurd. Altijd genoeg vermogen en een keurig verbruik van 1:16 met aanhanger ongeveer.

Besteld: een Toyota Avensis wagon 2.0 d4d met 126 pk en 310 nm bij 1800 rpm. Wordt in ieder geval een stuk stiller aan boord. Met onze vouwwagen zal hij ook wel raad weten.. Hij mag 1600 kg trekken dus heb ik nog ruim 1100 kilo over? uitgaande van een beladen klapper.

masker

hoi ,

wij hebben een opel corsa 1.2)oud model)
en een camplet savanne  het rijden gaat prima merk af en toe nog ineens dat er wat achter me zit
het enige nadeel is de bergen  hebben de vw nu 2 jaar en zijn  er mee naar italie geweest maar de brenner is
een minpuntje

jsteijn

Wij rijden in een Nieuwe Fiat Panda van 1000 cc.

We hebben er nog niet heel veel kilometers mee gemaakt, maar ik heb in zwitserland wel Pinda's zien rijden, zelfs met een kleine cara-Blah
Wij mogen 850 kilo trekken en onze AK weegt 340 kg en maximaal beladen is hij 550. Dat is dus maximaal 65% van ons maximum.  8)

Ik geef toe, we hebben zelf nog geen bergen gedaan en blijven dit jaar en volgend jaar op de vlakte (NL en Denemarken)
maar met rijden merken we niet dat onze auto protesteerd en de dichtsbijzijnde 13% helling in Bloemendaal gaf ook geen problemen.

Wij houden goede moed mbt de heuvels en weten dat we niet de bergen in kunnen met onze combi  :N

CEO

De bergen lukt best, maar je moet iets rustiger aan doen.

Vergis je overigens niet in Denemarken... Met name het eiland M?n kan een paar (kleine) verrassingen in petto houden.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

famahbaas

Ford Galaxy 2.0/116 PK

Mag 1800 kg geremd trekken.

Olympe mag max 650kg zijn.

Moet lukken! toch!? :J

leeuw

Ford s-max 2.0 (145pk)
met trigano olympe geen probleem max 650 kg
In nabije toekomst met hk cocoon. Zal ook wel geen probleem opleveren. Ga toch geen 530 kg aan spullen meenemen.
Ben erg benieuw naar het weggedrah

frk

opel vivaro

2000cc had 114 pk maar sinds vanmiddag 150 pktjes :K

is overgens een diesel dus bergjes zouden geen probleem moeten zijn

mvdkant

#101
rij ook in een vivaro bj 2010, fijne busjes zijn dit. rijden lekker :J. mag 2000kilo geremd trekken :K heb er alleen geen trekhaak op zitten :+ = bedrijsauto dus prive 500 km per jaar

eigen auto,

volkswagen passat, bj 1996
2.0 liter benzine
ongeremd, 650 kilo
geremd 1500 kilo

kleur is grijs, past mooi bij de tent  :J

gaan

Tot een paar weken geleden een Renault Grand Ecpace 2.2dci  130PK maar 290Nm koppel
maximaal trekgewicht 2000 kg, dus een bagagewagen of klapper merk je echt helemaal niets van, voordat je daarmee iets wil merken dat er wat achter hangt moet je een dubbelasser met een bult zand aanhaken.

Maar die is nu weg, we hebben nu een Grand Scenic 1.6-16V op gas (tja we houden van Franse auto's). 110PK maar de helft van de Newtonmeterjes koppel ten opzichte van de Espace.
maximaal trekgewicht 1200 kg

Vooral wennen aan de opbouw van vermogen, wat was die diesel daar goed in. Zal wat meer toeren moeten maken vooral met de vouwagen erachter.
Maar ja, genoeg voor onze Scout Pivo. die mag maar 650 kg wegen (en ons kennende zal die tot de laatste gram worden volgestopt ::))
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

PaulPaul

Typisch, ik dacht dit al eens gemeld te hebben. Geeft niks, nog een keer

Volvo V 70

5 cilinder, de 170 pk versie. Daarmee zal ik de Kyte wel in beweging krijgen, denk ik. Heb altijd Alfa gereden, de laatste was een heel mooie 156 Sportswagon. Toen onze derde geboren was, werd het passen en meten op de achterbank, bleek een 159 Sportswagon net zo smal te zijn. Toen was de keuze niet zo moeilijk.


ishirra

BMW 318 TDI Touring Comfort Line (Sportief uitzicht ook al is het een Touring versie) uit 2010.  Dit beestje heeft 158PK en ik voel dat vooral aan m'n verkeersbelasting  ::)