Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen  (gelezen 45866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: mei 24, 2011, 03:05:24 pm »

Eens met het vorige stukje over het niet de hele dag in het tuigje te laten zitten.
Het is ook veel leuker om samen de steentjes bij de bocht van het toilet gebouw op te stapelen en dan omgooien,
Of op de hurkjes bij het spleetje in de muur waar drie dagen geleden een salamandertje zat.... En maar wachten.
Kan niet veel schattiger worden

Misschien niet echt on topic maar daar moest ik ineens aan denken ... iets met trots en  ...
 
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

frk

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: mei 24, 2011, 09:10:00 pm »

de opmerking van PaneVino  vind ik eerlijk gezegt ook wat ver gaan...ik had een mening gevraagt om te kijken hoe jullie de kinderen bij de tent houden,het is en kan soms zeer lastig zijn met een 2-ling..ze gaan nooit dezelfde kant op en UITERAARD LET JE OP JE KINDEREN,maar net als het gezegde zegt..1 moment van onbedachtzaamheid kan maken dat men jaren schreid en daar ben ik liever voor over.

Het geeft ons gewoon een rustig gevoel dat als je even ergens mee bezig bent  bijv met koken of iets dergelijks dat je de kinderen dan even buiten rustig kan laten spelen,het is UITERAARD niet de bedoeling om ze de HELE DAG aan een tuigje ofzoiets te laten

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: mei 24, 2011, 09:21:48 pm »

Wanneer je een (of meerdere) kwijt bent, heb ik een tip:
Kinderen lopen te spelen en dwalen, en drentelen maar wat rond.
In hun spel kiezen ze de weg van de minste weerstand en lopen in het algemeen MET de wind MEE......
vrijwel nooit tegen de wind in....
Dus ga als eerst met de windrichting mee op zoek, mijn ervarig is dat ze die richting zijn opgegaan.

Jaja, natuurlijk zijn ze snel afgeleid als er iets op hun pad tegenkomen, maar door de bankgenomen, klopt het echt wel...

Phoe!!! blij dat mijn kinderen aan het puberen zijn.....deze komen juist heeeeeel laat thuis....en dan slaap je ook niet rustig.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #33 Gepost op: mei 24, 2011, 10:00:00 pm »

purk: nee echt, geloof me, een tweeling van twee is niet te evenaren door kids in verschillende leeftijdsfasen. Die heb ik namelijk ook.
Maar 2 kids die nog niet luisteren en ieder een andere kant op rennen, bijvoorbeeld de ene richting de sloot en de andere richting de weg...
dat moet je meegemaakt hebben om te kunnen begrijpen dat opmerkingen als "niet zo lui zijn en gewoon op je kids letten" niet van toepassing zijn.
Gelukkig zijn die van mij al 2,5, dat scheelt al iets......iets. :O
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #34 Gepost op: mei 24, 2011, 11:10:55 pm »

Wat een goeie  tip!
Wanneer je een (of meerdere) kwijt bent, heb ik een tip:
Kinderen lopen te spelen en dwalen, en drentelen maar wat rond.
In hun spel kiezen ze de weg van de minste weerstand en lopen in het algemeen MET de wind MEE......
vrijwel nooit tegen de wind in....
Dus ga als eerst met de windrichting mee op zoek, mijn ervarig is dat ze die richting zijn

Zal er eens op letten.

Es: 2 kinderen van verschillende leeftijd kunnen toch echt ook verschillende kanten oprennen op hetzelfde moment...  :P
Ik bedoel absoluut niet dat een tweelingen (van 2, ook nog eens) een eitje zijn, hulde voor wie ze op mag voeden, maar het is ook weer niet zo heel anders.  Het ligt meer aan het karakter van de kindertjes dan of ze wel of niet een tweeling vormen! ( mijn vriendin heeft de liefste tweeling van  Nederland en waarschijnlijk van de wereld. En nu heeft ze er eentje die zorgt voor 4 keer meer werk dan die twee ooit bij elkaar  :) )
2 en half vond ik op vakantie zelf overigens iets lastiger, ik wil je niet ontmoedigen :) Ook dat zal kind-afhankelijk zijn. Mijn tweede zoontje kreeg ook pas op zijn derde de 'terrible two's'...
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #35 Gepost op: mei 24, 2011, 11:55:53 pm »

2 en half vond ik op vakantie zelf overigens iets lastiger, ik wil je niet ontmoedigen :) Ook dat zal kind-afhankelijk zijn. Mijn tweede zoontje kreeg ook pas op zijn derde de 'terrible two's'...

OMG...bedankt war! :H. Gelukkig worden die van mij al wat makkelijker. En mijn zoontje heeft de terrible two's nooit gehad, dus ik weet niet wat ik mee maak... ::)
Maar die tip van de windrichting ga ik onthouden! hoewel ik denk dat de glijbaanrichting,snoeprichting of glijbaanrichting ook succes zullen hebben ;)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #36 Gepost op: mei 25, 2011, 01:19:21 am »

Ik zie dat mijn 'ommetje' (b expliciet weggelaten) de uitwerking heeft gehad die ik hoopte : wat uitgesprokenere uitspraken van mensen.

Niet dat ik niet achter mijn mening sta. Oh nee, ik sta er helemaal achter. Maar dat is MIJN idee over opvoeding.
Iedereen heeft echter zijn idee over de juiste manier van opvoeden. En dat vind ik hartstikke goed. Ieder idee is namelijk vele malen beter dan GEEN idee. Ieder idee is namelijk bedacht vanuit 'wat vind ik het beste voor mijn kind'.

Daar verschillen we allemaal in, maar door elkaars idee hierover uit te spreken kun je elkaar inspireren.... En dat is altijd mooi.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.780
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #37 Gepost op: mei 25, 2011, 08:01:21 am »

Grappig PaneVino wij hebben hier dezelfde mening (Alex en ik)
Alleen ik dacht ik zet hem niet op het Forum
Wij renden de hele dag achter de kids aan
En gingen de hele dag door leuke dingen doen
Wandelen , in de speeltuin ,naar het zwembad samen broodjes halen ,ijsjes halen etc
tot ze helemaal op waren hadden we ook een goede nacht rust
En de avond was van ons
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Qwaqa

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #38 Gepost op: mei 25, 2011, 08:08:53 am »

Niet dat ik niet achter mijn mening sta. Oh nee, ik sta er helemaal achter. Maar dat is MIJN idee over opvoeding.
Iedereen heeft echter zijn idee over de juiste manier van opvoeden. En dat vind ik hartstikke goed.

Wat je moet doen bij opvoeden is niet slechts gebaseerd op wat jij als idee hebt van hoe je het zou moeten doen, maar ook wat het kind nodig heeft. Sommige kinderen zullen eenvoudig niet bij je tent blijven omdat ze je boodschap simpel zijn vergeten. Het past dan niet om te zeggen dat je als ouder dan beter moet opvoeden. Dat jouw kinderen blijven zegt wellicht meer over het karakter van je kinderen dan jouw kwaliteiten als opvoeders.

Een kind van 2 zou ik best zo af en toe aan een lijntje vast zetten. Deden we aan boord ook. Nou is daar het risico ook van een andere orde. Een keer stond 'ie toch plotseling vooraan...

Het helpt enorm om vlak bij een speeltuinen of zandbak te staan. Grote kans dat ze dat zo mooi vinden dat ze niet verder gaan.

Bij zoekacties kan een walkie-talkie helpen om te coördineren.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #39 Gepost op: mei 25, 2011, 01:36:07 pm »

misschien kun je ze hiermee bij de vouwwagen houden?
http://clicktobuy.nl/kids-speelhuis-opblaasbaar

(alleen vandaag geldig volgens mij)
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 01:47:02 pm door CabanonJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Gulpje

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #40 Gepost op: mei 25, 2011, 02:45:12 pm »

Citaat van: CabanonJoeri liink=topic=6987.msg76771#msg76771 date=1306323367
misschien kun je ze hiermee bij de vouwwagen houden?
http://clicktobuy.nl/kids-speelhuis-opblaasbaar

(alleen vandaag geldig volgens mij)

Een tuigje is gemakkelijker om mee te nemen!  :#

Laat iedereen het lekker doen zoals je zelf wil, uiteindelijk heeft er toch altijd wel iemand commentaar.
Wie hadden 'voor het geval dat' ook een tuigje meegenomen toen onze zoon twee was, uiteindelijk niet nodig gehad. Een deken met speelgoed was voldoende. En ploegendienst van papa en mama. Gelukkig ging zoonlief nog vroeg naar bed, konden we de hele avond nog met de benen omhoog onder de luifel.
Gelogd

frk

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #41 Gepost op: mei 25, 2011, 05:15:58 pm »

misschien kun je ze hiermee bij de vouwwagen houden?
http://clicktobuy.nl/kids-speelhuis-opblaasbaar

(alleen vandaag geldig volgens mij)

hmmm leuke tip,zal es ff kijken en er maar 1 bestellen gewoon voor geval dat....
Gelogd

neutje

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #42 Gepost op: mei 27, 2011, 01:16:15 pm »

Beste kampeerders,



als jullie nu al in de stress zitten, dan wordt het gaat ontspannen vakantie.

Ik heb lelijke tips gezien en antwoorden van ervaringsdeskundigen.

Zoek het beste uit en vooral wat geeft rust.

Doe ook vooral geen dingen die niet bij je past/passen.

Als opvoeden de makkelijkste keus zou zijn.... dan begint die al thuis.... en niet meer op de camping..

vergeet niet... bij de buren lijkt het gras groener... of bij mijn broer is het nog erger.


Wees jezelf en doe vooral positief naar je kinderen, pas dan heb je als ouders vakantie.

Geef kinderen sowieso iets, en in verschillende talen, wie ze kunnen bellen in geval van vermissing. (vb ICE nummer)
Pro-actief handelen.


Fijne vakantie en voorbereiding.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #43 Gepost op: mei 27, 2011, 03:46:51 pm »

Zo, net even (met plezier) dit hele topic gelezen.

Er zijn soms heftige berichten geplaatst, maar dat is denk ik ook goed. Dat betekent dat alle ouders hier achter hun beslissing staan die ze nemen op vakantie om hun kinderen in de gaten te (kunnen) houden.
En dat is meteen één van de belangrijke zaken van opvoeden: sta achter je beslissing. Doe je dat niet, dan voelt een kind dat feilloos aan en gaat die dus echt niet meer naar je luisteren.

Wat mij persoonlijk het meeste verbaasd in dit geheel, is dat iedereen z'n kind bij de vouwwagen wil houden. Ik kan het wel enigszins begrijpen, maar wij doen het juist precies andersom.
We gaan gewoon lekker op een plekje staan waar wij (ouders) denken dat de kinderen zich wel zullen vermaken. Mocht blijken dat de kids toch elders willen (=gaan) spelen dan gaan we samen (ouder en kind) erheen en speel je lekker samen met je kind. Dan merk je meteen wat je kind zo leuk vind aan dat ene speciale plekje. Als je dat weet kan je ook daarna je kind alleen laten gaan (als je dat vertrouwd natuurlijk). Óf je gaat ergens met de stoel (op een afstand) lekker zitten lezen of iets dergelijks. Dan kan je toch af en toe kijken, en kan je kind op zijn/haar leuke plekje spelen.

Het kind moet ook vertrouwen krijgen van zijn ouders. Ik ben van mening dat als je altijd achter je kind aan rent, je kind went aan het idee dat ie wel gered wordt als het mis dreigt te gaan. Een kind moet leren met zijn/haar vrijheid om te gaan en de gevaren die erbij horen. En dat vind ik op een camping veiliger dan thuis in de woonwijk.
Vergeet niet dat de ouders ook een leuke tijd op vanaktie willen hebben. Je kan soms ook afspreken dat je eerst lekker met de kids gaat spelen, en dat de kids daarna lekker bij de vouwwagen gaan spelen zodat papa en mama ook even kunnen zitten. Mijn idee over opvoeden is dat je samen op vakantie bent, en het dus ook samen leuk kan hebben.

Misschien lukt dit niet bij iedereen, maar wij hebben er heerlijke vakanties door. De kids zijn overigens nu 2 en 5, maar ook de afgelopen jaren hebben we er geen (echt grote) problemen mee gehad. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #44 Gepost op: mei 27, 2011, 04:12:26 pm »


Wat mij persoonlijk het meeste verbaasd in dit geheel, is dat iedereen z'n kind bij de vouwwagen wil houden. Het kind moet ook vertrouwen krijgen van zijn ouders. Ik ben van mening dat als je altijd achter je kind aan rent, je kind went aan het idee dat ie wel gered wordt als het mis dreigt te gaan. Een kind moet leren met zijn/haar vrijheid om te gaan en de gevaren die erbij horen.



Wij laten ze met alle plezier rond zwerven, maar wel afhankelijk van het kind, de leeftijd en de camping. Op de kleine boerencampings vinden ze de tent wel weer terug. Voor de kinderen die niet kunnen lezen wordt het erg lastig om de bordjes te lezen op de grote campings, waar het ook nog eens moeilijk zoeken is.



Overigens, ik was maar wat blij dat een paar jaar geleden een pappa van 'n campingvriendje gezien had dat ze het Zweedse bos in liepen. Hij ging er op een paar meter achter aan. Wij waren hem echt wel even kwijt op die kleine camping... Tot op de dag van vandaag denkt 'ie dat hij echt de weg terug wel gevonden zou hebben.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal