Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen  (gelezen 45771 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #60 Gepost op: juni 17, 2011, 11:03:36 pm »

tattoos zelf heb ik nog niet gehad
de naamplaatjes en de stickers wel en ben er reuze-tevreden over!
Gelogd

Ruby

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #61 Gepost op: juni 18, 2011, 08:22:56 am »


Ik ben vorig jaar ook in NL gebleven en ik kan je melden dat doe ik dus NOOIT meer gewoon lkkr naar het buitenland het mooie weer opzoeken :J,ivp van dat je je kinderen telkens met laarsjes aan naar buiten moet sturen.



 :off

Ik weet niet of je het je nog herinnert maar vorige jaar was er bijna nergens in Europa fatsoenlijk weer.............
Ook in Frankrijk, Spanje en Italië was het voornamelijk slecht.
En verder heb je gelijk het is  :off :)
 :)
Gelogd

frk

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #62 Gepost op: juni 18, 2011, 09:11:27 am »

Ik weet niet of je het je nog herinnert maar vorige jaar was er bijna nergens in Europa fatsoenlijk weer.............
Ook in Frankrijk, Spanje en Italië was het voornamelijk slecht.
En verder heb je gelijk het is  :off :)
 :)


nou maar hopen dat het dan dit jaar beter is :)

Ik heb inmiddels 2 van die armytags binnen gekregen,allebei met een roze ketting en roze randje er omheen,en de 2 ling is er helemaal weg van :>
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #63 Gepost op: juni 19, 2011, 02:13:56 pm »

nou maar hopen dat het dan dit jaar beter is :)

Ik heb inmiddels 2 van die armytags binnen gekregen,allebei met een roze ketting en roze randje er omheen,en de 2 ling is er helemaal weg van :>

Roze werkt altijd  ;)
Gelogd

Henna

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #64 Gepost op: juni 21, 2011, 01:26:34 pm »

Wij hebben onze ondernemende zoontjes (bijna 2 en bijna 4) een zwembroek gekocht met hun naam en ons telefoonnummer. Hier spelen ze veel in op de camping.

www.koterkado.nl

Bevalt prima!

Henna
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #65 Gepost op: juni 28, 2011, 01:17:35 pm »

Wij hebben 2 kinderen (6 en 2 jaar) en naar ons idee zijn het bovengemiddelde stuiterballetjes. Toch vind ik persoonlijk aantuigen NOT DONE! Gelukkig mag elke ouder hier zelf over beslissen en veroordeel ik hier niemand maar waar is de tijd dat je je kinderen lekker vrij laat en leuke dingen met zo onderneemt????
Uiteraard is het ook "jullie" vakantie maar ik vind het toch een beetje klinken alsof het een soort straf voor ouders is als hun kinderen ondernemend zijn. Onze dochter van 2 is net een opwind poppetje wat alle kanten uitrent. Zolang we haar in zicht hebben laten we haar lekker rennen (en vallen en weer opstaan) en als ze te ver weg gaat lopen we gewoon een stukje mee. Ik kan heel goed genieten van een luie stoel en een koud biertje maar van samen met de kinderen over de camping dwalen, van de meest simpele dingen genieten en ze af en toe terug roepen als het echt gevaarlijk wordt krijg ik pas ECHT een vakantiegevoel.
De tip van een bandje met naam en plaatsnummer vind ik een hele nuttige, en uiteraard zijn zaken als zwembaden, prikkeldraad enz. enz. rede voor extra waakzaamheid en uitleg.
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

joja

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #66 Gepost op: juni 29, 2011, 05:22:19 pm »

wij hebben ook een naamplaatje nu maar hopen dat hij (2,5) hem om wil houden. Naam op zwembroek klinkt inderdaad ook handig voor op het strand. Maar als je kind wordt aangesproken met de naam is degene dan een vreemde of mag degene al onder de schare bekende worden gestald? En helemaal als hij ook nog lekkere snoepjes bij zich heeft. Dit is natuurlijk wel een heel negatief scenario maar zou het zelf niet snel doen om de naam ergens op te zetten om hem niet kwijt te raken.
Gelogd

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #67 Gepost op: juni 29, 2011, 08:58:26 pm »

hoihoi.

een heel stuk van dit topic zitten lezen..maar 5 pagina's is wat te veel...whahaha

ik vind voor je eigen gerust stelling je best een tuigje aan kan doen.
wij hebben een tuigje aan de kinderstoel. 99 van de 100 x zit hij lekker in zijn stoel.
heel soms makt hij er een potje van en krijgt hij alleen zijn tuigje om..luistert hij dan nog niet gaat hij tijdens die maaltijd vast..meestal is het dan weer weken goed..

voor op de camping hebben we polsbandjes voor zijn gegevens op te schrijven.

maar ik vind dat elke ouder zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen kind(eren).
overal waar wij zijn letten we zelf op onze zoon..of hij moet door opa of oma oom of tante of vrienden van ons mee genomen worden naar de friet boer voor een ijsje of naar de speeltuin.
of net als bij opa om te spelen op de plaats
maar ik vind zelf opletten en ze ook niet beperken in hun doen en laten.
heb je een echte wegloper en zit je op een grote camping, dan is z'n tuigje niet eens een gek idee.
maar weet je dat ga dan naar een mini camping..ons kent ons en het komt helemaal goed.
toen ik de vouwwagen op ging bouwen en danielle nog moest werken heb ik tycho heerlijk in de auto laten slapen..de auto stond wel recht voor mn neus met de deuren open, toen hij wakker werd heb ik hem in de schaduw maar in mijn zicht in zijn campingbedje gezet met wat speelgoed..
met het opruimen het zelfde heeft hij 2 a 2,5 uur heerlijk in zijn bedje zitten spelen.
voor de rest loopt hij maar heerlijk rond en ik of danielle loopt gewoon achter hem aan of houden hem in de gaten.
dat is het risico van het nemen van kinderen..

ik heb echt een bloed hekel aan die mensen die hun kinderen maar laten doen..niet naar ze om kijken.
zoals in een restaurant zit jij lekker te eten lopen er van die gillende kinderen rond, nou dat mag tycho dus echt nooit..nu niet morgen niet nooit niet
of in een winkel als bv kwantum of de gamma..die kinderen zonder fatsoen die de boel lopen te slopen..als je er wat van zegt krijg je nog een grote mond van de ouders.

maar doe vooral wat je zelf denkt wat goed is..wat een ander zegt moet je schijt aan hebben..zolang je maar goed zorgt voor je kind
Gelogd

miekvp

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #68 Gepost op: januari 21, 2012, 09:12:10 pm »

zo maar ff een vraagje... zijn er ook mensen die een plekje (of hun hele plaats) afzetten met windschermen, om zo hun kinderen tijdens bijv. het koken te laten spelen?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #69 Gepost op: januari 21, 2012, 09:15:33 pm »

zo maar ff een vraagje... zijn er ook mensen die een plekje (of hun hele plaats) afzetten met windschermen, om zo hun kinderen tijdens bijv. het koken te laten spelen?
:N :N :N 
nooit gedaan, gewoon een ouder met kind(eren) de ander koken. en met opruimen anders om...en afwassen samen in de voortent/luifel  kind laten mee  afdrogen als ze dat kunnen...
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #70 Gepost op: januari 21, 2012, 09:56:15 pm »

zo maar ff een vraagje... zijn er ook mensen die een plekje (of hun hele plaats) afzetten met windschermen, om zo hun kinderen tijdens bijv. het koken te laten spelen?

We hebben wel een windscherm bij maar gebruiken deze voor beschutting tegen wind of zon. Meestal blijft ie opgerold in het zakje.

Ook een keer gebruikt toen we naast een druk pad stonden, gaf net wat meer rust.
Aan de voorkant gewoon open aan de straat maar de zijkant van de plek dichtgemaakt, was het pad naar het zwembad.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

faba

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #71 Gepost op: februari 26, 2012, 10:46:59 pm »

Hé, dat is één van die dingen die ik nu net ook aan't uitzoeken ben.  :?

Wij hebben 2 dochtertjes van het ondernemende soort, helemaal niet verlegen... Zou me doodschamen mochten ze even bij de buren naar binnen wandelen terwijl papa en mama ven niet kijken, en geloof me, vooral die jongste, net 2 geworden, is niet bij te houden, het ene moment is ze er en bij de volgende keer dat je ogen knipperen is ze er net meer  ::)
Wij hebben bovendien nog een hondje ook, kruising Cairn terrier en Schipperke, ook best een hevig ding  :I

Nu dacht ik, (enkel bij het opzetten) desnoods de jongste aan de wokkel van de hond te zetten, de hond zolang in de bench in de schaduw te zetten en de oudste, die is dan 4 jaar, kan gerust al meehelpen met het opzetten, ze schroeft en klopt thuis namelijk ook graag mee als er een nieuwe ikea (jawel) kast in huis komt  :K

En dan nu mijn oplossing voor de verdere vakantie... :P Wij (de ouders ) willen noch onze kids, noch onze hond het gevoel van de vrijheid van kamperen ontzeggen  :O,
MAAR we willen wel controle kunnen houden als't nodig is, dus op de spitsmomenten (eten, was en plas) :K.
Wij (enfin, ik, de vrouw) had gedacht aan van die oranje plastic werfafscheiding. Ben vandaag nog even op weg gestopt aan een werf om eens te gaan voelen hoe stevig dat plastic is, en dat voelt toch robuust aan. Lijkt me gemakkelijker ook om mee te nemen dan een rol gardena, en lichter ook  :? schapendraad voldoet niet want daar wandelt onze keffer vrolijk door de gaten  ::)

Iemand ervaring met die plastic werfafbakening ivm stevigheid (hier in België is die standaard oranje, ik weet het niet in Nederland)
En dan zoek ik ook nog redelijk stevige pinnen om die draad aan vast te hangen, liefst met een uitstekend l'etje bovenaan om te vermijden dat die plastic zo weer omlaag glijdt langs het paalte of pinnetje  ::), iemand een idee (die vanop de sites van bouwspullen zijn pokkeduur, gemakkelijk 15 Eur per paaltje en de plastic is "maar" een 35 Eur voor een rol van 50 meter (standaard 1 meter hoog?))
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.672
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #72 Gepost op: februari 27, 2012, 06:59:48 am »

zo maar ff een vraagje... zijn er ook mensen die een plekje (of hun hele plaats) afzetten met windschermen, om zo hun kinderen tijdens bijv. het koken te laten spelen?

Wij houden van ruimte en zicht... Wij zetten de plaats niet af. Een windscherm wordt alleen gebruikt tegen de wind. Onze schatjes weten vanaf dag 1 dag koken gevaarlijk heet kan zijn. Een keer waarschuwen is dan ook genoeg. Toen de jongste nog 2 was zetten we hem wel in een campingbedje met speelgoed (als box) tijdens het koken. Het jaar daarna snapte de jongste al hoe het werkte: tijdens koken of buiten spelen, of lief in een stoel zitten/op bed spelen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

walter

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #73 Gepost op: februari 27, 2012, 07:33:47 am »

ff flauw doen, je kan ook een draadje spannen om je vouwwagen heen en de kids en hond een band omdoen, wedden dat ze maar 1 keer over dat draadje gaan :X














--------------------------------bovenstaand niet serieus nemen.-------------------------------




maar ff serieus, ik heb er geen ervaring mee met ondernemende kinders die van jezelf zijn, vorig jaar was er wel zeer snel een interne oppascentrale onderling tijdens het opbouwen en inpakken van de vouwwagens.

verder tijdens het koken en dergelijke tijdens de vakantie zal je hetzelfde doen als thuis......... lekker achter de kinderen aanhobbelen en dan ben je aan het eind van de vakantie weer blij dat je kan bijkomen op je werk  :H
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #74 Gepost op: februari 27, 2012, 12:58:03 pm »

Vorige zomer haalde mijn man en ik eerst de spullen samen van de vw. Hierna nam ik mijn zoon mee naar de speelplaats ofzo. Mijn man zette de vw op. Dat gaat makkelijk in zijn eentje gelukkig. De voortent deden we samen aanritsen. En dan ging onze zoon in de vouwwagen, zorgde ik dat de DVD aan kon, wat drinken en een koekje.....dan was ie wel even zoet en veilig binnen. Zo doen we het ook bij het opbreken, maar dan ging de DVD in de auto aan...werkte prima voor ons.
verder bij koken e.d. weet hij ook dat hij dan niet bij de keuken mag komen en een van ons hield hem in de gaten...of ging weer iets doen met hem.
De honden liggen altijd aan de lijn en uiteraard in de schaduw (als de zon er is).
Nu heb ik ook zo'n tag aan een ketting, ik ben echter bang dat deze niet lang om zijn nek blijft. Ik heb er ook een met een carbonhaakje, deze gaat aan zijn kleding. Maar dit zijn noodoplossingen voor als ie ons ontglipt is (gelukkig niet gebeurd).
Verder wil ik hem niet "opsluiten" dmv hekjes of windschermen. Ik hoop dan dat onze kampeerplaats lekker overzichtelijk is en dat we hem een beetje de vrijheid kunnen geven. Het blijft natuurlijk opletten met kleine kindjes en dit doen wij om en om...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal