pannenkoeken bakken klapweekend 2012

Gestart door muis, maart 04, 2012, 03:53:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

muis

Ja, ong 75 pannenkoeken uit 6 liter, ong 75 personen op het veld. oh ik had de x2 er niet bij staan. En met al die vrije vormen die jij weet te maken (zwaard en hartjes pannenkoeken enzo) vliegen ze de pan uit :J de zwaarden hebben indruk gemaakt ;)

@ Sannie, durf het niet zo goed te zeggen. Een liter of 4?

Miss BBQ

Citaat van: muis op maart 04, 2012, 08:57:07 PM
Ja, ong 75 pannenkoeken uit 6 liter, ong 75 personen op het veld. oh ik had de x2 er niet bij staan. En met al die vrije vormen die jij weet te maken (zwaard en hartjes pannenkoeken enzo) vliegen ze de pan uit :J de zwaarden hebben indruk gemaakt ;)

@ Sannie, durf het niet zo goed te zeggen. Een liter of 4?

@muis: begrijp dat de vormpjes-lat hoog ligt dit jaar. Waarschuwing: 3D gaat me echt niet lukken. :#

@sannie: litertje of 4 extra moet op gaan. Gezien feit dat "bah wat lekker" ook op ons veldje staat!!!! :K :K

sannie75

4 liter is goed, anders neem ik wel gewoon pakken mix en melk mee, dan kunnen we het maken als het nodig is, dat had ik met najaarsklapweekeinde ook ....volgens mij hebben we straks veel te veel.... :#

en ja "Bah lekker" verheugd zich nu al op de pannekoeken!!

Muilwijk

Drank voor volwassenen en kinderen worden hier ook nog mee genomen voor veld 1.
En we hebben ook een skottel, dus ik bak mee. Als het mag, aangezien ik geen vormen kan maken...

Frankie

Citaat van: spikehome op maart 04, 2012, 08:35:24 PM
Maar ff serieus.
Wat kan ik nog bijdragen?
Edit:
Stroop mis ik nog

Stroop kan. Jam is ook lekker. Voor de liefhebbers kaas of spek. Wat ook heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker is: Cointreau en slagroom   :P :P :P :P

muis

Citaat van: Muilwijk op maart 04, 2012, 09:52:05 PM
Drank voor volwassenen en kinderen worden hier ook nog mee genomen voor veld 1.
En we hebben ook een skottel, dus ik bak mee. Als het mag, aangezien ik geen vormen kan maken...
Vrije vormen zijn goed voor de fantasie :# Wat zie jij in je pannenkoek.

walter

kunnen er geen verschillende topics aangemaakt worden voor de verschillende velden wie er wat meeneemt, nu gaat dit topic alleen over veld 1, zodra de andere velden ertussen posten met spullen meenemen is de kans aanwezig dat het onoverzichtelijk word en dat er misgegrepen kan worden op spullen.

muis

Nee Walter, we werken het eerste bericht telkens bij zodat het helder blijft. Dus ff terug naar pagina 1 van het topic maar ik kan al zeggen dat er bij de velden 2 en 3 nog niets staat ;)

bosi

Dan hier de eerste medling van veld 3 (plaats 68), wij brengen mix, melk en eieren mee en poedersuiker. Ik bak met twee pannen te gelijker tijd , dus de kids komen niks te kort.

Miss BBQ

Citaat van: bosi op maart 05, 2012, 11:30:42 AM
Dan hier de eerste medling van veld 3 (plaats 68), wij brengen mix, melk en eieren mee en poedersuiker. Ik bak met twee pannen te gelijker tijd , dus de kids komen niks te kort.

Tip: maak het beslag alvast thuis en neem het gekoeld mee in een lege melkcontainer.
Dan hoef je op de camping je armen niet lam te kloppen op het beslag (of mss. heb je wel heel sterke in pannenkoekenbeslag mixen getrainde armen :#, dan heb ik niks gezegd :X)

Smakelijk

wezenveld

Wij komen dit jaar bijtijds en kunnen meedoen aan de pannenkoekerij. We staan op veld 2 en nemen mee: een aantal melkcontainers beslag (zeg vier?), stroop, kaneelsuiker en poedersuiker.  We hebben er  zin in!!! :>

caspar

maar ik lees overal mix uit een pak maar is het niet makelijker om bloem mel en 4 eieren er door en klutsen maar heb je iets meer beslag dan die kleine kant en klaar pakjes
en wij nemen gewoon de hele zooi mee bloem melk ei stroop bruinesuiker jam pasta pan scottel gasfles en drinken  :P

Miss BBQ

Een gewoon pak pannenkoekenmix of van mijn part gewoon zelfrijzend bakmeel, bevat 400 gram meel, hier voeg je 800 ml melk en 2/3 eieren aan toe en klutsen maar.
Volgens mij wordt hier nergens gedoeld op die plastic "shakers" waar je alleen wat water aan toevoegt. Dan heb je inderdaad heeeel weinig beslag.

caspar

ik bedoelde dit stukje 10 uit en pakje
kilo bloem haal je er minimaal 50 dus daarom reageerde ik met deze  ;)
maar zekers de keuze is vrij om te doen wat een ieder wilt

Citaat van: muis op maart 04, 2012, 08:47:24 PM
net even zitten rekenen, 6 liter is ong 7.5 pak mix. Uit een pak haal je ong 10 "gewone" pannenkoeken (met een pan gebakken. Dus dat zijn ong 75 pannenkoeken en Miss BBQ had al geteld, het zijn 73 personen. Dat is nu dus 2 pannenkoeken pp. Is eigenlijk niet zo heel veel :#

Frankie

Ik maak even een correctie:
Bij mij staat "4 pakken mix", maar dat is mijn fout, want dat moet natuurlijk zijn beslag op basis van 4 pakken mix. Dat betekent dus: "3,5 liter beslag".

Het is inderdaad handig als ik het beslag thuis maak, dus de benodigde eieren en melk zitten er dan natuurlijk al in. Anders wordt het zo'n stuifzooi in die pan.  :#