Trekkracht

Gestart door fish, februari 11, 2009, 09:13:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwin1

Wij hangen onze vw dit jaar voor het eerst achter onze 1 liter 3 cilinder. Deze levert wel een respectabele 125 pk en 200 nm. Zonder vw heeft de Ford Focus zich al bewezen (zowel qua prestatie als verbruik). Ik ben benieuwd hoe hij het doet als hij volgeladen is, dakkoffer en fiets op het dak en de jamet erachter.

Alexander O

Wij hebben een diesel, met 120 pk en 300 Nm. :J

Dat is ruim voldoende voor vlot rijden, inhalen indien nodig en door bergen zonder in de laagste versnellingen te moeten rijden. Niet dat het allemaal uitmaakt, want de vakantie begint aan het einde van de straat. Haast is niet nodig!
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

H Poulssen

2.0 TDI met 170PK en 350Nm :>

vdirk

1.9 TDI met 90 pk en 210 NM, voldoende voor onze Trigano! We zijn maar met 2-en, dus ook niet gek veel bagage mee  :)
To klap or not to klap, that is not a question!

Conway Cruiser

VW Golf IV 1.9 TDI 74 KW / 101 PK, 240 NM koppel.
Meer dan genoeg voor de Conway Cruiser.  :)

boswachter

van een Volvo V50 1.6D (meer verbruik, meer trekkracht) naar een nieuwe Seat Althea XL 1.6d  gegaan, trekt wel (iets meer geduld nodig) maar de bergen in zou ik niet doen....
Ook laat ik voor volgend jaar even hulpveren monteren, ondanks dat ik goed zicht had naar achteren (auto tot hoedenplank vol) lag hij aardig op zijn staart, en daarbij zijn de eco-modellen wat lager afgesteld....
maar al met al een rpima reiswagen.

Loura

#186
Mitsubishi colt 1.5, met afkoppelbare trekhaak. Heeft het prima gedaan heen en weer naar Hongarije! Verbruik was 1/13, met de volgeladen bak er achter. Geen dakkoffer, die maakt ons teveel herrie door de dakraampjes.

ScubaRider

Hij hangt normaal achter de 1800cc Avensis, maar ook mijn Nissan Sunny die achtien jaar geleden met een machtige 70PK uit de fabriek kwam trekt de kar nog moeiteloos.

C5CCV

#188
Met een 1.6THP (benzine), trekkracht 240Nm en gaat uiteraard erg soepel de berg over.

Rit Spanje - Nederland exact 1400km, exact 100km/h gemiddeld. Verbuik 11,6km per liter; normaal zonder vouwwagen bij dit soort ritten 1:15 goed haalbaar bij gelijke snelheden.
(NB: I.v.m. de warmte onderweg de motor aan laten staan bij 2x korte tussenstop, daarnaast nog 1x getankt onderweg)

(Eigenlijk valt die 100km/u gemidded nog tegen omdat de meeste stukken toch met een snelheid van 130km/u gereden worden. Passages als door Lyon, Luik, Maastricht e.d. kosten snel veel tijd en halen het gemiddeld behoorlijk naar beneden).

Yella

Citaat van: boswachter op augustus 28, 2013, 08:51:35 AM
van een Volvo V50 1.6D (meer verbruik, meer trekkracht) naar een nieuwe Seat Althea XL 1.6d  gegaan, trekt wel (iets meer geduld nodig) maar de bergen in zou ik niet doen....
Ook laat ik voor volgend jaar even hulpveren monteren, ondanks dat ik goed zicht had naar achteren (auto tot hoedenplank vol) lag hij aardig op zijn staart, en daarbij zijn de eco-modellen wat lager afgesteld....
maar al met al een rpima reiswagen.
1.6 diesel moet het toch makkelijk kunnen doen? Misschien ff chippen voor meer vermogen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

Citeer1.6 diesel moet het toch makkelijk kunnen doen? Misschien ff chippen voor meer vermogen.
Ik heb dezelfde auto met een 1.2 benzine (niet gechipt, 103 pk / 175Nm), Zonder problemen door de bergen gereden, kon altijd met het verkeer meekomen en waar nodig zelfs inhalen. Eerlijke gezegd kan dat maar op erg weinig plekken, dus was het vaak genoeg hangen achter zo'n langzame vrachtwagen. En die gekke Fransen houdt je toch nooit bij. ::)

Muilwijk

Dit jaar voor het eerst achter de Skoda Fabia met 1.2 tsi motor. Na onze 2.0 Tucson waren we
wat voorzichtig, maar de Fabia heeft zeker niet teleurgesteld. Integendeel zelfs. Door maximale koppel bij een
laag toerental (1500-2000) reed hij haast prettiger als de Tucson, die voor zijn maximale koppel 4000 toeren moest draaien.

Kien

Onze Leon 1.2 Copa had ook geen moeite, alleen af en toe terugschakelen bij >5%.. Verder met gemak in de zesde.
Trekkracht was zeker niet het probleen... Hij hing echter in de veren, denk aan een paar hulpveren....

Yella

Onze 1.6 HDI met 230 Nm is een heerllijke trekker gebleken, stukken beter dan de 1.4 op LPG van Skoda. Geen snelle auto, maar kon heel goed meekomen en zelden achter een vrachtauto blijven hangen. Gewoon op tijd naar links. En met 120 wachten die Fransen maar even. Om bij het nominale toerental met de meeste trekkracht te blijven zou ik 1750 toeren moeten draaien. Dat lukt alleen rond de 80. Bij 120 schiet het aardig richting 2500 toeren geloof ik. Maar gemiddeld 1 op 13,9 gedraaid.
De Citroen C4 staat er ook om bekend enorm in de veren te zakken. Maar vond ik reuze meevallen, slechts 3,5 cm dieper dan zonder vw met 50 kg kogeldruk. Ik weet niet of er andere veren onder de auto zijn gekomen. Is n.l. een ex lease auto van anderhalf jaar oud waar een trekhaak onder hing. Kan het wel eens navragen bij de dealer.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Muilwijk

Citaat van: Kien op augustus 28, 2013, 06:21:37 PM
Onze Leon 1.2 Copa had ook geen moeite, alleen af en toe terugschakelen bij >5%.. Verder met gemak in de zesde.
Trekkracht was zeker niet het probleen... Hij hing echter in de veren, denk aan een paar hulpveren....

De vering is bij de skoda fabia combi een bekend 'probleem'. Wij hadden van te voren al hulpveren laten aanbrengen,
en dit werkt enorm goed. Voorheen bij een keer een karretje trekken met een kastje erin, raakte de trekhaak al de drempels. Ook met een fietsendrager.
Nu met hulpveren en een combi camp, welke toch al van zichzelf een behoorlijke druk geeft op de kogel, geen problemen gehad met drempels. En met volle bepakking en 3 kinderen op de achterbank.