Het najaars-weekend chat topic.

Gestart door Alex, mei 30, 2015, 10:03:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

KenJo

We hebben vandaag nog pannekoeken gegeten, onze oudste was afgelopen donderdag jarig. Ik had voor ons een lekker variatie gemaakt:

• Pannekoek lauw laten worden
  • over de breedte een lekker hoeveelheid griekse of turkse yoghurt uitsmeren
  • daaroverheen honing gieten (zoveel als je zelf lekker vindt)
  • en bestrooien met gehakte walnoten of zonnebloempitten die je even in de koekepan hebt aangebruind
pannekoek over de yoghurt vouwen en dan voorzichtig oprollen. En dan lekker genieten in het warme zonnetje
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Klavertjes

Citaat van: Alex op juni 27, 2015, 08:41:33 PM
Ze hadden door dat ze weer meer geld konden krijgen.
Dit is juist een plus punt.

De paella pan is voor vele doelen inzetbaar en dus ook voor de pannenkoeken!
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

muis

Citaat van: deboersklapper op juni 27, 2015, 08:34:58 PM
Geribbelde pannenkoek is ook lekker. Weer eens wat anders :J
dat gaat niet omdat er gaten in de grillplaat zitten.

Klopt Rianne maar die moet je dan wel los erbij kopen en ik weet niet of ik wel nog zo'n ding er bij wil.  Je moet het ook weer meeslepen

Drikusniet

Heb je er geen pannenrooster erbij? Dan kun je elke  pannenkoekpan erop zetten die je wilt.

Klavertjes

Citaat van: muis op juni 28, 2015, 02:07:15 PM
Klopt Rianne maar die moet je dan wel los erbij kopen en ik weet niet of ik wel nog zo'n ding er bij wil.  Je moet het ook weer meeslepen

Kan je na de vakantie vertellen hoe die bevalt, wij hebben 'm voor onze verjaardagen gehad van de kids, maar nog niet in de praktijk kunnen testen.
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Alex

Citaat van: muis op juni 28, 2015, 02:07:15 PM
dat gaat niet omdat er gaten in de grillplaat zitten.

Daarom laten wij al dingen thuis waaronder die immens grote deksel.
En de vlam verdeler.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

De vlamverdeler hebben we niet maar de deksel gaat bij ons zeker mee.

Citaat van: Drikusniet op juni 28, 2015, 04:50:27 PM
Heb je er geen pannenrooster erbij? Dan kun je elke  pannenkoekpan erop zetten die je wilt.
tuurlijk maar dan zet ik die pan net zo makkelijk op het fornuis. De grillplaat van het vorige type kun je omdraaien zodat je op de onderkant ook kunt bakken

Alex

en het fornuis gebruikt ook nog eens minder gas. ;)

:P
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Drikusniet

Maar zit je niet lekker buiten in het zonnetje :-)

Alex

Jawel hoor onze luifel is niet zo lang. :P

muis

Bij ons staat de keuken ook onder de luifel,  lang leve onze vlieger :#

Wuppie_84

Gisteren waren ze bij de wit pannenkoeken aan het bakken op de cadac City Chef 48. Dit deden ze in de Paellapan. Dit ging erg snel zag ik. Zo gaan wij het op vakantie ook doen.

GertjanA

Nog niet zo veel aanmeldingen zie ik. Of die pannenkoeken gaan lukken weet ik niet, we doen ons best :-)

KenJo

Nee dat klopt, het najaarsklapweekend is altijd minder bezocht dan het voorjaarsweekend. De kans op minder goed weer en koude nachten schrikt een hoop mensen af denk ik.
Maar minder druk is niet minder gezellig hoor! je bevindt je namelijk wel tussen de harde kern van het forum
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

Citaat van: Wuppie_84 op juni 29, 2015, 06:29:28 PM
Gisteren waren ze bij de wit pannenkoeken aan het bakken op de cadac City Chef 48. Dit deden ze in de Paellapan. Dit ging erg snel zag ik. Zo gaan wij het op vakantie ook doen.
Ik heb het gedaan met een koekepan op de cadac, dat gaat ook zéér goed

we klappen wat af!